fredag 29 april 2011

Somrigt sovrum


Storstädat sovrummet idag. Gnott bort varenda liten dammråtta. Tyvärr hann jag bara med ett rum så resten av huset är ett virrvarr av leksaker och dammråttor.. 
För att hålla inspirationen uppe när jag storstädar brukar jag styla om rummet. I dag svävade jag ut åt det romantiska hållet. Rosa, rosa, roosa... 
Min sambo hade inget att säga till om.. ;-)

                                 
De må vara uttjatat och det kanske uppfattas som tråkigt av en hel del men jag står fast vid att har du en vit bas kan du förändra ett rum efter årstid och humör. Textilier kan man aldrig ösa på för mycket av tycker jag. En säng förtjänar många kuddar och plädar, så enkelt är det!




Det vita linneskåpet är min stora favorit i möbelväg. Inhandlades på auktion för 50 kronor en svettig sommardag. Ingen vill ha stora mörka möbler så de brukar gå billigt. Lite vit färg senare förgyller det sedan några år vårt sovrum och jag tycker det är pricken över i som man brukar säga. :-)

Har ett nystädat sommarfräscht sovrum, att alla andra rum är stökiga och dammiga tänker jag inte bry mig om ikväll...

Mysig fredag på er! Kram Kram /Emelie     Fiffigasystrar

5 kommentarer:

Susanne sa...

ert sovrum är helt fantastiskt! vilken lyx att ha fönster åt två håll i sovrummet. det blir ju ett helt annat ljusinsläpp än annars. själv bor jag i en studentlägenhet med sängen i tvrummet så jag kan bara drömma om något liknande. men drömma är ju en bit på vägen.

Fiffiga Systrar sa...

Tack! Sovummet är faktiskt de rum vi är mest nöjda med i vårt hem. Ljusinsläppet är som sagt suveränt. Det är det förstås i övriga huset också, har mååånga fönster att putsa om man säger så på både gott och ont.. :-) Att drömma är det viktigaste man kan göra.. Snart kanske din dröm blir sann! kram Emelie Fiffiga systrar

Elin sa...

Å vilket fiiint sovrum! Underbart med ett fönster vid sängens huvudända! Skåpet är helt fantastiskt, verkligen ett smycke! O rosa är ju jättefint!

Fiffiga Systrar sa...

Hej Elin! Härligt att du tycker det. Ja jag älskar att ha fönstret vid huvudändan det släpper ju in så mycket härligt ljus. Skåpet är min favoritmöbel i hela vårt hem. Härligt med auktionsfynd! Önskar dig en härlig kväll. / EMelie

Anonym sa...

Thanks for sharing your info. I really appreciate your
efforts and I will be waiting for your next post
thanks once again.

Here is my blog :: Lexmark Ink (http://lexmarkink.tumblr.com/)