fredag 11 maj 2012

Bröllopsyra - Läckert till håret

Visst är det väl ändå så att håret betyder så otroligt mycket för själva helheten?! Vare sig det är bröllop, fest eller till vardags så är ju håret en otroligt viktig del. Känner man sig inte fin i håret så kan det kvitta vad man har på sig... Det känns inte bra helt enkelt! 
En snygg klippning, en fin uppsättning, en läcker fläta kan förvandla en persons utseende något enormt.

Så även på ett bröllop! Håret är otroligt viktigt för att bruden/brudgummen/gästen ska känna sig bekväm. Det behöver inte vara någon avancerad uppsättning, inget långt hår... Det viktigaste är att frisyren speglar personen. Att göra om någon totalt känns inte så lyckat. Vi tror att man ska sträva efter att vara sig själv så mycket det bara går även på bröllopsdagen... i allt från frisyr till blommor till klänning... Man vill ju gärna känna igen sig på alla foton, även efter bröllopet. ;-)

På sin bröllopsdag ska man ha precis det man själv känner för. Inte tänka en massa på vad alla andra kommer att tycka. Det ska kännas bra för bruden/brudgummen. Likaså vad gäller tärnornas hår... Det blir ingen avslappnad och glad tärna om hon får bära en frisyr som hon känner sig helt obekväm i. Det är mycket bättre att ta fram var och ens drag... Enklast och finast.

Det finns alla möjligheter i världen att smycka håret. Alla möjliga stilar... Blommor/ inte blommor. Uppsatt/nedsläppt. Fjädrar. Strass och paljetter. Tiara. Härliga kreationer med läckert flor... Valmöjligheten är oändlig!

Gillar ni brudslöja? Vad tycker ni då om detta sätt att bära slöjan? Vi tycker det är helt underbart fantastiskt fint! Själva slöjan är underbar och sättet de har fäst den i håret är fantastiskt fint! Vi försvinner långt bort i drömmarna när vi ser Kate Moss vackra slöja.


 
Här är ett otroligt fint exempel på att håret inte behöver vara långt för att kunna få till en fin brudfrisyr. Det här tycker vi är superfint! Den mörka korta läckra klippningen utsmyckad med ett diadem med detaljer som virkade blommor... En brudfrisyr som passar personen som handen i handsken!

Vi har samlat ihop ett helt gäng fina frisyrer som passar både till bröllopet, studentbalen, eller fina festen! Rulla sakta neråt... titta... inspireras... och njut!





 
 




Hoppas ni kunde inspireras av alla dessa läckra brudfrisyrer! Vi har hittat många favoriter. Både de som är lite mer romantiska, de enkla och de med mer detaljer. Som bilden ovan! Är den inte helt underbar?! Det känns som att man kliver ett antal decennier bakåt i tiden... Läckert!
 ¨
Så till barnen... De underbara små barnen!
Nya kläder, fina i håret och precis sådär lättsamma som barn är!

Ett bröllop utan barn kan vara väldigt vackert och stilfullt... Men ett bröllop med barn blir väldigt charmigt! Barnen är ju liksom... som de är! De kanske sätter igång och svingar med klänningen, eller dansar loss till sången, eller kanske slår kullerbyttor i gräset mitt under vigselakten... (Japp! Det har hänt!) Eller så står de bara helt andäktiga och tagna av stundens allvar.

Hur som helst så är barnen helt underbara och därför ger vi er här en hel drös med söta små bröllopsfina barn!






Bildkälla till alla ovanstående bilder: Pinterest, 79 Ideas, Google samt Style Me Pretty

Pojkar med stylade frisyrer eller tuffa kepsar och flickor med blommor i håret... Finns det något sötare?! Vi tror knappast det...

Denna hårinspiration tänker vi avrunda med pompa och ståt!!

Ni kan nämligen vinna en helt egen koaff/hårsmycke från den duktiga hattmakaren Marika Smith!


En läcker detalj till håret skapad helt efter Dina önskemål!
Värde ca 1500 kr!!
Marika gör kreationer som passar både bröllop och fest, sommar som vinter! Kika in hos henne och inpireras!

Allt du behöver göra är att lämna en kommentar på det här inlägget. 
Berätta gärna vilken frisyr/stil som är just Din favorit!
Vi drar en lycklig vinnare på måndag 14/5.
Lycka till!


Det är ju dags att presentera en vinnare också! 
Vinnaren av ett härligt pysselkit från Panduro är...

Emma Johansson

Stort Grattis till dig!
Maila oss med uppgifter om vart paketet ska skickas!


Vi önskar er en riktigt skön fredag fylld av härligt fredagsmys!

Frisyrdrömmande kramar från oss idag! // Fiffiga Systrar

15 kommentarer:

Sara sa...

Jag vill vinna :-)

Erika sa...

Min favorit är den mörka, korta frsiyren. Underbart att ni tipsar också korthåriga om hur man kan blir fin inför sitt bröllop. Banne mig om jag inte blir sugen på att gifta mig bara för att få chansen att bli lite fin! Jag vill också vinna.

Tanja sa...

Jag gillar verkligen diademet med virkade blommor och flor på den kortklippta bruden. Hmm, man blir ju sugen på att gifta om sig :) Jag tar en lott.

Fröken Pimpinett sa...

Jag vill såklart vara med att tävla. Även jag gillar den kortklippta bruden med det fina diademet, men även det vackra stora strasshårsmycket. Finfin inspiration för bröllop och fest!

Lina sa...

Stora lockar i håret gärna utsläppt med en stor blomma vid örat. Det ser ledigt och avslappnat ut, väldigt fint.

MammaElva sa...

Åh, vad man fick inspiration här idag då. Och guuuuu så söta ungar. Jag dööör!

Favoriten är lätt den snea, lockiga, flätan?, med blå och vitrandigt band.
Äh, ge mig en chans att vinna också, vettja! :)

Ha en fin fredagskväll!//Elin

Malin sa...

Jag gillar verkligen den första bilden. Precis en sådan enkel och lantlig känsla som vi vill ha på vårt bröllop. Men de stora vita blommorna på bild nummer sex är också underbara! Vill ha! :)

Winter to be... sa...

Vilka härliga bilder! Jag gillar bilden med den vackra kvinnan med "afrofrisyren", med de två vita blommorna som förgrenar sig, mest. Å visst vill jag också vara med och tävla!=)
//H

Susanna sa...

Hejsan

Alla är så vackra.
Men själv vill jag ha utsläppt hår med en blomma på ena örat, håret ska vara lockigt & långt.
Så för mig blir det att förlänga håret från axel till nästan midjan & göra det tjockare. Och göra det mellanblond. Lite åt de guld aktiga hållet, har haft det tidigare.
Hoppas på turen.
Sussi

Tjockisen sa...

Wow vilket pris! Jag gillar frisyrerna som ser lite slarviga ut, särskilt de med fläta. Hoppas verkligen jag vinner ett hårsmycke till mitt bröllop :)

Louise Backskär sa...

Vem vill inte vinna något sånthär?! Tänk att få en stund för sig själv och bli hur snygg som helst. =)
Jag gillar henne med flätat hår med vitt/blått randigt band i håret. Det var riktigt snyggt! (Hade inte valt bandet men andra färger kanske)
Eller utsläppt hår med lite stora lockar. Det är också väldigt fint. Därtill pärlor.

Ha en skön söndag!
Kram

Christin sa...

Är med o hoppas på vinst :-)

Bild nummer 25 var väldigt vacker!

//C

Anonym sa...

Jag vill vinna!
Jag gillar mest den vita enkla rosen!
kawisen snabela hotmail punkt com

hennihenni sa...

Det var en massa fina frisyrer - på sommaren tycker jag man ska levande blommor i håret men på vintern skulle ju ett hårsmycke kännas helt rätt! Och som bröllopsgäst skulle jag också gärna ha ett hårsmycke :)

Johanna sa...

Jag tycker bäst om romantiska halvuppsättningar med lockar, sedan finns det ju många olika versioner på denna stil men tycker det är snyggare desto lösare lockarna är :)