söndag 15 maj 2011

Utställning!


Äntligen har jag tagit mod till mig att ställa ut mina tavlor. Sedan i onsdags pryder de café Orchideas väggar. Jag känner mig barnsligt nöjd med att de alla hänger där inramade och officiella. Känns bra att inte bara ha de i lådan i garderoben!


Det var mycket mer jobb med en utställning än vad jag kom ihåg ( ställde ut en gång för hundra år sen). Tog tid att hänga alla tavlor, rama in alla tavlor och när jag trodde jag var färdig insåg jag att jag behövde mer tavlor... 
Har minst sagt varit en galen vecka, känner mig helt slutkörd nu.


 Jättekul att det verkar vara värt allt jobb, min konst säljer!
 Det har redan blivit "hål" på väggarna eftersom folk köpt tavlor. Känns ju superkul! Så på order av café ägaren måste jag nu sätta mig ner och skapa fler sagovärldar som det så fint hette i artikeln..
Blir kanske en liten "mors lilla olle" den här gången..
 

Har ni vägarna förbi Orchidea i Oskarshamn så ta gärna en liten kik! Tavlorna hänger där i en månads tid..  Välkomna!

SagoKramar från Emelie    Fiffiga Systrar

Läs mer om Orchidea HÄR!  

13 kommentarer:

mamma sa...

Lycka till med din fina utställning!
Du är verkligen superduktig!

Kram mamma och pappa

Fiffiga Systrar sa...

Tack snälla gulliga ni! Vad vore jag utan er?! PUSS

Stolt storasyster - Fiffiga Systrar sa...

Nu är det min tur att ge beröm älskade lillstrumpa! ÄNTLIGEN!! säger storasyster om din fina utställning! Dina underbart härliga och glädjande och fullkomligt sprudlande sagovärldar är mer än värda att visas upp för världen!
Lycka till!
Jag älskar dig!
Puss och Kram / Systeryster!

Fiffiga Systrar sa...

Tack allra käraste syster! :-) Älskar dig med! kram lillstrumpa

karin sa...

så kul!

Brorsan och Helena sa...

Äntligen Emmis, har de fått komma ut ur garderoben!! Din sagovärld är alldeles för bedårande för att gömmas undan - den ska visas för alla och bringa leenden och glädje... Vi är jätteglada för din skull och önksar dig all lycka med ditt måleri!
kramisar // Brorsan och Helena med familj

Fiffiga Systrar sa...

Tack snälla ni för allt ert stöd! Det värmer ända ner i stortårna! Många stora kramar från Emelie!

Fiffiga Systrar sa...

:-) Fina macarons du bjöd på din blogg!

Malin på pastill.nu sa...

Men vad fint du målar och vad roligt med en egen utställning, stort grattis!!!

Fiffiga Systrar sa...

Tack! vad kul att du tycker det! Måste säga att min syster och jag älskar dina pysseltips. Ha det fint!

Anonym sa...

Hej,
Måste verkligen säga att dina tavlor är fantastiska. Vi var och fikade igår och vi satt precis intill dina tavlor och beskådade dom. Jättefint målat och välgjorda detaljer, man ser hela tiden något nytt i dom. -Mycket bra!
Morgan

Fiffiga Systrar sa...

Tack vad kul att du tycker det! Härligt att ni upptäckte mina detaljer! Det är det jag tänker när jag målar.. Att man aldrig ska känna att man tittat färdigt på tavlan.. Kul! Tack för berömmet! fina foton du tar!
Emelie

Stina Glaas sa...

Sent grattis! Så himla kul! Och inspirerande. :-D Jag behöver ta mod till mig och måla det där tavlorna som finns i huvudet (så att det blir plats för nya idéer också ;-)) och sen inte bara lägga undan dem, så som jag gör nu...