fredag 1 juni 2012

Ge bort pengar på ett roligt sätt.. och två vinnare


Bilden kommer från sugar and charm

Att ge bort pengar känns ofta tråkigt och fantasilöst. Ett kuvert med pengar och ett litet kort känns inte så värst spännande att sträcka fram till studenten eller bröllopsparet. Men så snubblade vi över det här fantastiska tipset på bloggen Sugar and Charm!
Så fiffigt och helt fantastiskt fint tycker vi att det inte var mer än rätt att tipsa er om det också.
Ballonger med pengar och konfetti i! Finare sätt att ge bort pengar på får man leta efter.
Nästa gång vi ska på bröllop eller någon annan fest där det önskas pengar ska vi absolut testa det här.

Vi klurade lite på vart man kan få tag på genomskinliga ballonger och blev glada när vi insåg att Panduro säljer dem. Tänk vilka roliga grejer det finns..


Bilden kommer från Sugar and Charm

Tänk vad kul att få ge bort ett gäng med pengaballonger till brudparet eller studenten. Defenitivt en utstickare!



Med ballonger och konfetti tyckte vi att det passade bra att presentera våra två vinnare av det fina vindspelet från INDISKA

Grattis till TESSA och Annelie!!

Maila oss era adresser så ska fina vindspel vänta i brevlådan inom kort.

Klicka på namnen för att besöka vinnarnas bloggar.

Nu hoppas vi att ni får en riktigt skön fredag ovh första juni!
Med massor av fredagsmys så klart!

Tipsandekramar från oss! / Fiffiga Systrar







14 kommentarer:

Maj sa...

Kul detta med ballongerna.....men tänk om de skulle spricka. Men varför vara pessimist!/M

Unknown sa...

Åååååhhhh jag har ju vunnit,jiippiieeeeeeeeeeeeee...hahahah...Jädrans så glad jag blev å tack söta systrar...;))

Kraaaam på er!!!

hennihenni sa...

Ja det var ett kul tips, men jag ser en risk med att fylla ballongen med helium... det gäller att hålla hårt i snöret!

Petra / Popetotrora sa...

Vilken utmärkt idé! Pengar är ju annars rätt trist att ge bort (roligare att köpa eller göra nåt fin) men på det här sättet blir det ju ändå lite kul. :-)

Johanna Stålros sa...

Vilken bra present ide!!!
Önskar er en fin helg. Kram

Bland blommiga kaffekoppar och udda pinnstolar... sa...

Grattis till de lyckliga vinnarna av de fina vindspelen. Skrev ett mail till er häromdagen men vet inte om det kom fram, fick ett mail tillbaka om att det var fel adress men men...

KRAM Karoline Z

Anette Ryan sa...

Vilken kul ide! Den ska jag lagga pa minnet.
Trevlig helg pa er!
KRam Anette

Annika GW sa...

Kul och festlig ide! Perfekt i dessa studenttider! / Annika

mamsi sa...

Några sådana ballonger skulle jag inte tacka nej till!!!!
Kramis

Mamma C sa...

En riktig toppenidé
Kram Mamma C

Fröken Tindra sa...

Vilken bra idé!! Jätterolig! Tack för att ni tipsade vidare!
Ha en skön helg!
Kram!

Familjen R sa...

Vilken fiffig idé, men då måste man nästan ha helium i dem för att de ska bli kul. Det är rätt dyrt, men jag tänkte slå på stort och ha det till min dotters dop och ha ballonger som bordsplacering hade jag tänkt.
*väntar otåligt på vinsten jag vann (bak-kittet)*
H/Malin

Marianne sa...

Grattis till vinnaren av vindspelet!

Vilken perfekt idé med ballongen, det är alltid lika tråkigt med dessa kuvert!

Ha en finfin helg!
Kram Marianne

Charlotte sa...

Har ni provat med ballongerna från panduro? lagt pengar och fyllt med helium ?

Pratade med partyland som menade att de krävdes en speciell ballong för att den skulle orka "lyfta" med pengar i? Den var självklart rätt dyr också.. Så nu blir jag lite osäker...

Var en sådan rolig ide och jag ska på student på tisdag.