fredag 21 september 2012

Grön Tomatchutney - Favorit i repris


Att vår farmor Greta är en rejäl inspirationskälla för oss när det gäller bakning och matlagning har ni säkert förstått vid det här laget! 
Hos farmor Greta känner man sig alltid välkommen (även när vi klämmer in oss med flera barn och två hundar som far runt i lägenheten), och man kan alltid vara säker på att man blir mycket väl omhändertagen! På alla sätt!! Lycka!

Idag fyller vår farmor Greta år så därför bjuder vi er på en favorit i repris:

 Chutneyn är verkligen helt magiskt god och passar suveränt till såväl kyckling-, som fisk- och kötträtter. 
Mums!

Köp på er ett gäng gröna tomater och sätt igång och koka tomatchutney! Det är väl värt besväret vill vi lova och ni kommer att göra succé på nästa middag!

Nu säger vi 
TREVLIG HELG 
och ser fram emot kvällens myskalas hos farmor Greta och Valters 2-års kalas imorgon!
En kalashelg som kommer vara full av massor av gott att äta! Härligt!

Varma helgkramar från oss till er ni finaste! // Fiffiga Systrar


8 kommentarer:

mamsi sa...


Verkligen supergott och inte så "labbigt" att göra heller!Ses i kväll hos farmor Greta!

Kramis

Vardag och flärd sa...

Grattis till farmor Greta och Valter! Jag vill också vara en sån farmor!
Kram Eva

Hildas hem - Sofia sa...

Om jag inte lyckas få alla mina tomater röda innan frosten kommer får det nog bli något sånt där :)

Jag önskar er en härlig helg!
Kram Sofia

Petra / Popetotrora sa...

Kanske nåt jag ska testa med alla våra gröna tomater som aldrig tycks bli röda.

väster sa...

Det måste jag testa, har också tomater som aaaldriig vill bli röda.
Hoppas ni får en mysig helg!

CreandoPhoto sa...

Så fantastiskt gott det ser ut att vara. Och användbart till mycket. Tack för tipset!

Ha en underbar helg!

www.mixbiks.blogspot.com sa...

Tak for lækker opskrift, den vil jeg prøve!
:)

Anonym sa...

Ska genast tipsa min mamma som har massor av tomater!
Härligt att ni skriver igen:)
Kram/ Ninni