lördag 19 april 2014

Påskharepåse - presenttips!

 
 
I år glömde jag bort att köpa påskägg och så stod jag handfallen på långfredagen när vi skulle iväg på middag utan något att lägga godis och sakerna jag köpt  i.
Det är ju sådana stunder som gör att man tvingas ta fram kreativiteten och hitta på något som fungerar lika bra som ett påskägg..
 
I år gav jag alltså bort Påskharepåsar.. Bunnyears bag!
Jag hade för ett tag sedan sett en sådan variant på påse någonstans på webben och minnet av dessa poppade så lägligt upp igår.

Superenkla att göra.

Du behöver:

Papperspåsar
Styvt rosa papper
Styvt blått papper
häftapparat eller lim
Svart penna
(Silkespapper och saker att lägga i)

Klipp ut öron i rosa papper.
Häfta eller klistra fast dem på påsens framsida.
Klipp ut runda blå ögon.
Klistra fast de i lagom ögonhöjd.
Klipp ut en nos i rosa och fäst på mitten av påsen.
Måla med svart konturpenna mun och kanintänder.

Fyll med valfria roligheter toppa med silkespapper och knyt ihop påsens handtag med ett presentsnöre.

KLART!

Nu har du en riktigt fin gåbort påse. Påskigare kan det knappast bli!


En riktigt GLAD PÅSK önskar vi er!

/ Emelie Fiffiga Systrar




3 kommentarer:

promenader på landet sa...

Vilken jättefin påskpåse:) Tack för tipset! Kram Maria

Louise Backskär sa...

Urläckra påsar!
Vem skulle inte gilla att få en sån??

Kram!

mams sa...

Hej!

Supergulliga paskpasar! Vilken lycka for kusinerna!!!!

Kramis mams och paps