måndag 26 mars 2012

Kort med fjäril


För ett tag sedan visade mysiga bloggen Creando upp ett mönster på virkade fjärilar. Dessa föll naturligtvis oss i smaken och vi satte igång att virka fjärilar så fort vi fick tillfälle. Så en massa fjärilar i regnbågens färger har vi nu virkat färdigt bara för att det var så lätt och roligt. En av fjärilarna fick bli gratulationskort till vår söta brorsdotter Milla.
En sockersöt tjej som älskar rosa och glitter och alla tjejgrejer!!



Fjärilen virkade vi med detta mönster fast vi virkade med virknål nr 7 för att få en riktigt stor fjäril som skulle täcka en stor del av kortet. Eftersom Milla älskar allt som glittrar fick fjärilen glitterdetaljer med hjälp av glitterlim.
Som bas använde vi ett akvarellpapper i lämplig storlek. Vi limmade på en fin tapet på pappret med tapetklister och limmade fast fjärilen med limpistol.
För att sätta pricken över i så virkades det en ram av luftmaskor som fästes runt kanten med limpistol.


Ett sådant här kort blir en fin tavla om man ramar in det utan glas.
Lilla Milla blev glad över sitt gratulationskort och beställde fler fjärilar till håret och sin nya fina klänning.
Användningsområdet för fina fjärilar är stort! Vilken tur att vi virkade så många!

Titta gärna in i Lilla Millas rum.

Vi hoppas att ni har en riktigt fin måndag och får en bra start på veckan!

Fjärilskramar från oss! / Fiffiga Systrar



12 kommentarer:

Fisan sa...

Va gulligt! Det mönstret måste jag hämta hem. Jag har en som är tokig i fjärilar här hemma. Tack för era gulliga kommentarer på min blog. Kram på er och ha en riktigt härlig dag!

Handgjorda drömmar sa...

Superfint att sätta på kort!
Jag testade oxå Creandos mönster och håller på som bäst att virka dessa små söta varelser :)
Kram Marie

Victoria - My life My Love sa...

Åh vad finaaaa.. Jag vill också kunna virka fjärilar :(

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Vilket sött kort!
Så dem fjärillarna inne hos Creando jag med, och började genast fundera på vad jag kunde ha sådana. Nu har jag ett tips från er. :-)

Har en ny pysselutmaning gående på bloggen nu....titta in vetja!

Hoppas ni har en fin start på veckan!

Louise Backskär sa...

Åh vad fina! Kul och annorlunda kort! Förstår att hon gillade det.

Kram till er denna soliga måndag

Erika sa...

Väldigt fint! Hrm, jag får nog utmana mig själv och börja virka... Kram till er pysselgudinnor!

the80sme sa...

Så ljuvligt fint!
Jag blir så sugen på att lära mig virka, är rent av skandal att jag inte kan.. :P
Några tips på hur man kan lära sig på ett "lätt" sätt?
Kram!

MammaElva sa...

Vad fint! När jag var liten hade man massor av virkade fjärilar. Tror mest att man satte magneter på dem. Hittade ett gäng sådana magneter när jag rensade mina barndomsgrejer. De kommer hamna i småbrudarnas rum!

Ha en fin dag!
Kram Elin

E.Winberg sa...

Så sött och vårigt det blev!

CreandoPhoto sa...

Titta så fint det blev! Kort kan man ju ha dem på också :) Jag har använt dem som dekoration på paket också. Blev uppskattat det också. Tackar och bockar för fina länken :)

Kramar Kicki

Sara sa...

Preciosa tarjeta cada vez me gusta más el ganchillo tengo que aprenderlo.Saludos

Fröken Pimpinett sa...

Jättefint kort! Jag måste nog också testa detta mönster - kanske fylla påskriset med fjärilar?