torsdag 27 september 2012

Sprid lite värme..

 
 
Nu när höstrusket har kommit för att stanna (som det känns) är det tid för att tända ljus.
Massor av ljus.
Tändsticksasken ligger i princip alltid framme och hittar sällan tillbaka till sin plats i städskåpet.
Tyvärr är inte tändsticksaskar ofta så värst snygga att ha liggande framme.
Därför klädde vi om våra.
 
Hur enkelt som helst med lite snygga papper, tapetklister, sax och bollfrans och en tändsticksask så klart.
 

 
Ett litet budskap på är ju också alltid trevligt..
 
 
Nu gör det inget att tändsticksasken inte hittar hem till städskåpet längre.
 Nu får den faktiskt gärna ligga framme så det blir ännu lättare och roligare
att sprida lite värme..
 
Tänd ett ljus du med. Eller flera!
 
Vi önskar en riktigt fin torsdag!
 
Värmande kramar från oss. / Fiffiga Systrar
 


8 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Betydligt roligare att ha en sådan fin tändsticksask framme på bordet.

FruNeroLindström sa...

Så söt.
Det får nog bli lite "pimpning" av askarna här med fram över.
Hoppas ni får en härlig Torsdag, Kram Malin

Maj sa...

Jag brukar "piffa" upp mina askar med spännande papper etc och till jul även ett litet korsstygnsbroderi....men detta med skrivet budskap var något nytt. Tack för den ideén. //M

MammaElva sa...

Tjusigt!!

MirEll sa...

Mycket fin! =)

Anette Ryan sa...

Oh så söt! Minns när jag var lite och vi brukade klä om tändsticksaskar för att ge bort i present. Fast då var det i filt om jag minns rätt. Dessa är så mycket sötare.

Själv försöker jag ännu komma över "choken" av att dricka kolsyrad lingondricka, hahha. Pommesen är jag van vid så det var ok.
Ha en skön torsdag!
Kram Anette

Petra / Popetotrora sa...

Söt! Enkelt och bra litet pyssel.

Elisabeth sa...

Måste bara säga att det är så roligt att titta in på er blog! Man blir glad, inspirerad, nostalgisk och lär sig en massa saker, kram Elisabeth