måndag 18 februari 2013

Veckans Goding - Kladdkaka med vitt täcke


God morgon ny vecka på er!
Hoppas helgen varit till största belåtenhet och att ni känner er utvilade och pigga.
Dags för en ny smarrig veckans goding..
Vad sägs om härligt seg chokladig kladdkaka med vitt täcke i form av vitchoklad, kokos och citron?

Vi gillar det skarpt och fick inspiration till receptet från polkabräcksreceptet som vi alltid gör vid jul.
Resultatet blev fantastiskt smarrigt om vi får säga det själva.
Enkel god dessert eller trevligt sällskap till kaffekoppen.

Som vanligt hittar ni receptet hos våra andra GODINGAR.

Hoppas att er måndag blir riktigt fin!

Chokladkladdiga kramar från oss! / Fiffiga Systrar

13 kommentarer:

MammaElva sa...

Oj, låter farligt gott! kram

Anette Ryan sa...

Bakade en kladdkaka i helgen som faktiskt blev bra!! Jo då något så enkelt har jag haft superproblem med här i Australien så på 9 år har jag försökt men oftast har de aldrig blivit gräddade innuti utan mera varit en "smetkaka". Men så gjorde jag slag i saken häromdagen och goglade fram ett nytt recept och det funka!! Gissa om det blev nöjda miner i mitt hus den dagen då alla är storfantaster av kladdkaka. Ja någon enstaka gång har den blivit rätt ok efter att ha stått kanske någon timme !!! i ugnen.
Så nu kommer det bli oftare. Kanske att jag vågar prova ert goda recept med det gojsiga ovanpå :-)
Kram Anette

Catarina sa...

Ser nästan för god ut :)

Systeryster och jag .... sa...

Blir till att testa
ser verkligen god ut!

Mormors lilla söta sa...

Det ser underbart gott ut. eran blogg verkar ju hel mysig. Här kan man säkert hitta mycket gott som jag gillar.
Kram på er Vickan

Tant Emma sa...

Den ser härlig ut! Mums säger jag bara :)

Jennie W Loftby sa...

Ser verkligen lockande ut! Denna måste provbakas i helgen... Mums! Undrar liet över om det blir någon pysselutmaning den här månaden eller om ni hoppar över och satsar på mars istället? Älskar era pysselutmaningar och nu har jag även tid att vara med själv :0) Håller tummarna för att ni inte slutat med dem.
Kram Jennie

ELLINOR sa...

Mums, låter smarrigt! Kanske något att bjuda min kladdkake-älskande make på?!

Kram Ellinor

Fiffiga Systrar sa...

Det tror jag absolut ellinor! Lär garanteras uppskattas. kram

Fiffiga Systrar sa...

Hej jennie. på grund av tidsbrist blir det en utmaning i mars istället. ska informera om det till alla andra oxå. kul att du uppskattar utmaningarna. kramfrån oss

Fiffiga Systrar sa...

Så roligt att du hittat hit! Välkommen..

Fiffiga Systrar sa...

Grundreceptet på den här kakan tycker jag är super. misslyckas aldrig! Lycka till! Kram

mamsi sa...

Den där kladdkakan är verkligen en riktig mumsbit! Har ju sådan tur som får smaka lite ibland!

mums!!!!