fredag 14 juni 2013

virka hjärtan


 
Om man nu precis som jag inte har så mycket för sig (!) så kan man lätt fördriva tiden med att virka små hjärtan.
Jag passade på att virka ihop dessa under en bilfärd till och från Stockholm (jag körde alltså inte.. )
Det gäller att hitta alla möjliga kryphål i tiden för att hinna göra det man vill..
 
 
Mönstret på virkade hjärtan hittade jag på fina bloggen Lyckoslanten.
 
Superenkelt och supersnabbt går det att få ihop ett helt gäng hjärtan som naturligtvis har en driljon användnings möjligheter. Vad sägs om kort dekoration, present tag, virka många och gör en girlang..
 
Man ka ha mycket nöje med hjärtan helt enkelt..



Hoppas att er fredag blir riktigt fin. Här är det regnigt idag och skolavslutning.. Den ekvationen går inte riktigt ihop..
 
 
Kram till er alla fina! / Emelie Fiffiga Systrar

9 kommentarer:

Alviti sa...

Ja, användningsområdet är stort. Tänk vad fint det skulle va på en mössa, eller varför inte ett hårband :) Perfekt att fördriva bilfärden med. Ha det gott! Kram carolina

mymixednailpolish.blogspt.com sa...

bra att ha!!kan man ju använda till mycket!måste testa att göra dessa någon gång!

Systeryster och jag .... sa...

Fina
tycker att Alveti ide om att ha de på mössor

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Men vilket underbart tidsfördriv :) Jättefina blev dom och kan ju användas till lite allt möjligt :)
Fin onsdag till er.
Kram kram
Jessica

Annika GW sa...

Eller sy ihop dom till en blomma och ha som framsida på en kudde. Passar på att önska trevlig midsommar! / Annika

maria sa...

perfekt för alla restgarner ,
dom var super gulliga .
trevlig midsommar .

fianathome sa...

Ååååh va jag vill kunna virka!!
Så fina de är. FIFFIGT!!
kram
Fia

Anonym sa...

Vad kul, såna ska jag göra! Tack för tipset! Kram Pio

Huset på landet sa...

Åh ett mönster jag bara måste prova. har länge letat efter ett bra hjärtmönster. Tack för tipset!