onsdag 1 juni 2011

En härlig dag vid torpet..


I går hade vi en fantastisk dag! Som ni kanske
 redan vet så tillbringades den i min systers sockersöta lilla torpidyll. Inbäddat bland syréner och lövträd ligger det lilla torpet på en helt insynsskyddad tomt. 
Här på bilden ser ni det underbart fina lilla gästhuset ( där man gärna kommer och bor över).


Vi hade en riktigt härlig barfota dag med sol och sommartemperatur! Alla trivdes som ni ser.. :-)


Det är ju något visst med att vara på landet.. man fyller på batterierna igen på något vis. Djur och natur ger så mycket. 
Vi älskar alla djur (nästan) men min syster är lite extra svag för hästar. Hon blir lixom som barn på nytt när hon får umgås runt dem. :-) Visst är de vackra?!



Måste få skryta med andra hälften av Fiffiga Systrar idag! Min syster är en sådan där tjej som inte drar sig för någonting. Trots tryckande hetta slet hon både med gräsklippning och röjsåg nästan hela dagen. Hon är minsann inte någon "jag väntar på min man kvinna" inte! Imponerande, inte sant?


Så vad gjorde då jag hela dagen? Jag passade lilla prinsen som det är full fart på nu vill jag lova.. (puh) så mycket annat än det hinns inte med.. men... Han sover ju ibland. :-) 
Då passade jag faktiskt på att pyssla lite. Satt och tråcklade för hand i skuggan av syrénbersån på ett litet hjärta. Det ska hänga i mitt lilla kök. Lovar att visa det här när jag pysslat färdigt med det.. 

Ha en fantastiskt fin dag!

Torparkramar  / Emelie Fiffiga Systrar




2 kommentarer:

Sandypants sa...

Gud vad idylliskt och härligt det ser ut! Grymma Elin också som tar saker i egna händer och fixar biffen, my kind of girl! ;-) Ska bli spännande att se hur hjärtat blir, säkert superfin! Ha en härlig dag nu! Jag är ledig idag så jag ska iväg på premiärtur med min nya fina cykel "Röda Faran", weiii!!
Kram på er!

Fiffiga Systrar sa...

Det är precis så idylliskt och härligt som det ser ut! Ja visst är hon cool min syster! Härligt att cykla! Hoppas du hade en toppenfin ledig dag!
kram Emelie