onsdag 23 januari 2013

Blåa toner som tidsfördriv


Det har varit mycket sjukdomar en tid nu.. Mycket vabbande och spöket Laban på tv:n.
Mycket stillasittande tid till att bara hålla sällskap i soffan.
Många rutor har hunnits med framför alla Laban och Nicke Nyfiken avsnitt.
Alla i härligt blåa nyanser.



Snart är det dags att sy ihop det blåa projektet, bara något Laban-avsnitt kvar sedan är det färdigvirkat.. 


Hur mår ni därute?
Har influensabasiluskerna härjat hos er med eller har ni klarat er?

Hoppas att ni har en riktigt fin lill-lördag!

Virkande kramar från mig / Emelie Fiffiga Systrar

9 kommentarer:

Catarina sa...

Det blåa projektet kommer att bli riktigt snyggt!!!
Här har vi¨också influensabasilusker inte kul:(
Jag har stickat till lejonkungen törnrosa och barbie.
Krya på er!

Fröken Kråknäs på vift sa...

Så vackert med de blå nyanserna, blev riktigt inspirerad. Har tiden just nu men sitter med en nyopererad vänsteraxel och väntar på att den ska läka. Så småningom blir det handarbete igen. Nu njuter jag av allt vackert man kan hitta i bloggvärlden.

Ha en skön kväll!
Katarina

HönaPöna sa...

å vilka härliga färger...!
Här ligger jag i influensan, hoppas innerligt att resten av familjen klarar sig!

mamsi sa...


Krya på er! Nu har det verkligen varit efterhängset!Hoppas att ni snart är pigga så att allt kan rulla på som vanligt igen! Blå toner, det kommer att bli jättefint!

Kramis

Britta sa...

Hoppas att ni kryar på er snart.
Här går det halsfluss. Den minsta hade det för 2 veckor sedan och nu är han sjuk igen.......Trist!
Tur att man har sin virkning när det är filmtajm, vore tråkigt annars.

Kramar Britta

Sofia sa...

Nej, inga influensa-basiller här!!!
Det där är verkligen "mina" färger... det kommer bli superfint!
Kram kram
Sofia

MammaElva sa...

Vi är än så länge friska här hemma. Ta i trä! Hoppas ni kryar på er!
Och vilka härliga färger!!

Fisan sa...

Vilka härliga små rutor. Det ska bli spännande att se vad det blir. Vi har klarat oss ganska bra, bara lite småsnörvel. Men däremot så har de sista kindtänderna börjat göra sig påminda så det är mycket gnäll ändå.

Mamma Mia sa...

Precis mina färger, dem jag hela tiden återkommer till, gång på gång när jag försöker göra utflykter till andra färger.
Fina bilder på fina rutor med fina färger!