söndag 12 februari 2012

Att skapa i lera

Nu kanske ni tycker att vi har snöat in lite på det här med hjärtan men eftersom det är Alla Hjärtans Dag på tisdag så passar vi på att frossa i hjärtan så mycket som det bara går..
Just det här hjärtat ägs numera av vår kära mamma, när hon fyllde år fick hon detta i stället för ett grattiskort. Fint att hänga på paketet..



Vi brukar inte jobba så mycket med lera men den här leran är fantastiskt kul att skapa med och resultatet blir jättefint tycker vi trots de ler-amatörer vi är.. 
Leran vi har använt oss av är Docklera från Panduro Hobby. Den är lufttorkande, dryg och otroligt smidig att arbeta med.

Ett hjärta av lera istället för ett traditionellt kort till Alla Hjärtans Dag kan bli ett friskt och nytt inslag och ger även ett hållbart minne som sedan kan hängas till exempel på väggen eller i fönstret eller på något annat passande ställe...

Denna söndag är himlen hos oss alldeles snötyngd... Det lir nog en innedag idag... Fika, mysa, umgås och kanske lite inslag av ler-pyssel.

Ta hand om varandra och ha en mycket skön söndag!!

Hjärtliga ler-kramar från oss! / Fiffiga Systrar

13 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Jag älskar oxå att jobba i med papperslera!! Fint hjärta. Kram på er

Aquilejans sa...

Jättefint hjärta, ha en skön söndag!
Kram Malena

Postadress Torslanda sa...

Fint! Gjorde juldekorationer i lera fast nu hade det fallit lite i glömska. Tack för tips

Fröken Tindra sa...

Jättesött hjärta! Tack för tipset!
Kram!

Min plats i solen sa...

Vilket ljuvligt hjärta och jag kan tänka mig att er mamma blev riktigt glad för ett sådant fint hjärta från sina döttrar. Kärlek på alla sätt och vis. Härligt! :)

Sköt om er och ha en fin söndag!

Kram Lotta

Erika sa...

Jag kan se hur er mamma ler (!) när hon får det! Fint med lera! Kram!

Blåbärs och smultronstället sa...

Hejsan!
Ni gör så mycket fint. Fint hjärta!
Jag gillar att pyssla mycket och jag har en liknande lera som jag gör tags av. Ska kika närmare på er lera också.
Ha en fin Alla hjärans dag.
Utlottning hos oss i vår pysselblogg Drömmar & Ting!
Kram Susanne

Mamma C sa...

Vilket fint hjärta, då blir hon jätteglad er mamma.
Kram Mamma C

Mia sa...

Så sött lerhjärta något som är fint att hänga upp även efter alla hjärtan dag.

Helena, Craft and Creativity sa...

Vilket vackert hjärta! Jag älskar att jobba med den leran, så enkelt. :)

Kanel & Cayenne sa...

Docklera säger ni....har jag aldrig provat. Men det här hjärtat var så fint att jag genast måste göra det! Får bli ett besök på Panduro i helgen tror jag! :)
Kram Jennica

Skyddsänglar sa...

Oj vilken underbart fint hjärta! Det är kul att pynta paketen också. Eran mamma måste ha blivit jätteglad!!!

Anonym sa...

Vilket otroligt gulligt hjärta.
Hur har ni gjort den fina kanten på hjärtat?