lördag 25 februari 2012

Fiffiga Systrars Önskelista - Mjuka pasteller från Indiska

 Fiffiga Systrar önskar sig... Underart mjuka pasteller från Indiska!
Indiskas vårkollektion är helt otroligt härlig! Det vi fastnat mest för är detaljerna som finns lite dimmiga pastellerna i turkos/petrol, lingon-och-mjölk-rosa, lindblomsgrönt... i både svaga och lite skarpare toner!

Vi önskar oss nya kuddar till soffan, mjukt böljande gardiner, gosiga plädar, skimrande ljuslyktor...

Nytt härligt porslin i skåpen och på hyllorna i samma färgskala... Tekanna i härligt turkos, blommiga muggar, assietter med reliefmönster, läckra äggkoppar, fat på fot, snygga dukar... 
Tänk vilken dröm att få duka fram helgfrukosten på så fint porslin! Och sedan sjunka ner i soffan bland alla fina kuddar som passar perfekt till vårens pastelliga blommor!

Vi drömmer och önskar!

Hoppas fredagen blev mysig och att lördagen startar och fortsätter helt suveränt!

Drömmande önskekramar! / Fiffiga Systrar

13 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Indiska har så mycket snyggt!!! Jag älskar deras muggar, alltid en massa snygga sådana..

Ha en bra dag..

Kram Mia

Li.W sa...

Vilka inspirerade bilder! Vill ju bara springa till Indiska och byta ut allt vi har här hemma hos oss!
Kram på er

Cajsas Faster sa...

Håller med!
Verkligen läckert!

Trevlig helg, Marie

Sabelhagens Olivlund sa...

Det ser riktigt härligt med de mjuka färgerna. Jag skulle vilja pynta fint på altanen senare i vår med deras tyger kuddar och muggar.
Här blir det fotbollsträning med sonen, och sedan får vi se vad som händer:).
Ha en fin lördag.
Kram Maria

mamsi sa...

Så härligt fina vårfärger!
Ha en riktigt go helg!
Kram

pepparkakshuset sa...

jag kan ju bara hålla med, härliga våriga färger. visst blir man glad av dem;)) vi behöver färg nu efter vinterns gråa färgskiftningar.

ha en skön lördag!

kram ELLINOR

Fröken Kråknäs på vift sa...

Vilken härlig kollektion! Hoppas att den har kommit ut i butikerna också eftersom jag ska göra ett besök på Indiska på tisdag. Ett riktigt kanontips från er!

Ha en skön helg!
Kram Katarina

Johanna Stålros sa...

Underbara Indiska;) Kramar

LyckligaPraliner sa...

Åhh...underbart! Jag verkligen önskar mig jag också. Det känns som att jag behöver det snarare :)

Ha en fortsatt fin helg och hoppas att ni mår bra! :)

Kram Ann-Louise

Beas sa...

Jag älskar den turkosgröna kudden!

Ha en underbar lördag själva!

Kram Bea

Edith och Jag sa...

Hoppas att några av era önskningar slår in. Helt underbara saker!
Maria

CreandoPhoto sa...

Oj, oj, oj! Där finns mycket för ett creando-hem. Det ser jag tydligt! Älskart!

Kramar

Malin på pastill.nu sa...

Så fina bilder! Jag älskar verkligen indiska :-)