onsdag 29 februari 2012

Fiffiga Systrar Tipsar - Fixa Vår


Denna härligt soliga onsdag vill Fiffiga Systrar Tipsa om den riktigt mysiga och trevliga tidningen Fixa Vår.

Det är ett magasin sprängfyllt med härliga tips för vårens krukor, rabatter och trädgårdar. "Gör dig redo" står det med stora bokstäver på framsidan av tidningen och det är verkligen det man vill när man bläddrar igenom tidningen. Den ger så mycket lust att bara springa ut i rabatten och börja gräva, skissa och planera! Längtan som redan finns i kroppen förstärks genom att läsa i Fixa Vår. Tidningen är inte bara inspirerande utan även fylld av massor av matnyttiga tips som kommer väl till pass för alla oss som inte är trädgårdsmästare. 

När våren kommer fylls inspirationen på så pass att bägaren nästan rinner över, samtidigt som man står och kliar sig lite i huvudet och funderar på var man ska börja, vad man kan göra och framför allt HUR man ska genomföra alla sina odlingsprojekt. Känner ni som vi?
I Fixa Vår finns en fiffig checklista över hur man sköter sin trädgård eller sina odlingar under mars till maj. Perfekt utgångspunkt! 

Förutom checklistan kan man även läsa om hur man skapar fina vårkrukor, odlar grönsaker och sparris och sedan tillagar smarriga sparrisrätter. Här finns finfina tankar och idéer från trädgårdsarkitekten om att anlägga en tematrädgård och hur man skapar och inreder rum utomhus. Man hittar tips på fina material, möbler och prylar som passar trädgårds-, vår- och uteliv, instruktioner på hur man bygger en smart multimöbel och fräschar upp och tar hand om sitt trädäck som kanske haft en jobbig vinter...

Tidningen Fixa är en tidning från Allt om Trädgård som kommer ut fyra gånger per år.
Fixa Vår får sällskap av Fixa Sommar, Fixa höst, och Fixa Vinter. Alla med lika mycket bra läsning och fin inspiration, helt anpassad efter rådande säsong!
Ett tips till alla som gillar blommor och växter och att odla och fixa i trädgården eller på balkongen.

Idag verkligen strålar solen från en klarblå himmel, fåglarna kvittrar och på grannens tomt lyser massor av små gula blommor längs med husgaveln... Våren är nog faktiskt här!

Med en hel massa tipsande kramar önskar vi er en finfin dag! / Fiffiga Systrar


5 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Så underbart det låter med en körsbärsfika! Längtar sååå. Kram

Lantligt i smultronbacken sa...

Nä, attans pannkaka. Nu var jag nyss på pressbyrån och stod i valet och kvalet vilka tidningar jag skulle unna mig. Jag hade sagt bara en, men sträckte mig till två när jag såg att Tove älskade hem hade kommit ut också. Den är billig och bra tycker jag.
Sen stod valet mellan den vårtidningen, den nya från Hus & Hem (vilken inte var så spännande när jag bläddrade) och trädgård och blommor. Valet föll tillslut på den sistnämnda. Men nu måste jag väl ta den dära vår också när jag handlar nästa gång. Det känns inte lika dyrt om man inte köper alla på en gång;)

Kram Teres

Casa of Mia sa...

Ser så härligt ut kram

Pysselbolaget sa...

Den ska vi ha! Verkar vara en tidning i vår smak!

Tack för tipset,
hälsar Karin & Freja

Annika Christensen sa...

Den är verkligen efterlängtad. Snygg och bra rakt igenom.
Ha det gott
Annika