måndag 13 februari 2012

Veckans Goding - Hjärtlig Citronsockerkaka med Hallongrädde


Denna vecka startar vi med en Veckans Goding i hjärtats tecken. I morgon är det ju Alla Hjärtans dag och vad passar då bättre än att tipsa er om just något hjärtegott.
Citronsockerkaka med hallongrädde får det bli till alla-hjärtansfikat i morgon..
Syrlig citron möter söta hallon.. Mmmmmm.
För att riktigt göra det till en hjärtlig fika så stansade vi ut hjärtan i den färdiga sockerkakan med hjälp av vanliga pepparkaksformar. Busenkelt.


Vi önskar er en härlig måndag och en fin start på veckan..

Citron och hallon smakande kramar från oss! / Fiffiga Systrar 


10 kommentarer:

sveas punkt. sa...

Det lät ju fantastiskt gott! Det ska jag bjuda min man och mina pojkar på imorgon, stort tack för tipset!
Hoppas ni får en härlig dag!
// Sandra

Blommiga Rutan sa...

Mums! Låter och ser jättegott ut!
Det måste jag nog prova!
Tack för det receptet!

Hälsningar Anncathrine

Sanna sa...

Kära goda pysselsystrar,

Ser sagolikt goda ut!

Skickar er en hjärtlig hälsning hos mig idag.

Ha en riktigt kärleksfull vecka.

Sanna

Erika sa...

Oj så gott och vackert! Och fiffigt! Kram!

Gunilla, S*Deltas sa...

Hej, jag gillar eran blogg väldigt mycket och vill gärna ge er en award. Det finns mer info här; http://deltassibiriskakatter.blogg.se/2012/february/en-till-award.html ♥

mamsi sa...

Så gott och mysigt det ser ut!
Fiffigt!

Kramis

CreandoPhoto sa...

Ser otroligt gott ut! Jag har fått vad jag behöver till imorgon :)
Kram Kicki

Husprojekt Drömhus sa...

Hej :)

Tusen tack för era fina kommentarer hos mig, såå kul att ni tittar in mellan varven :)

Jag blir alltid lika glad av att besöka eran blogg, så inspirerande & kreativ, underbart! Sockerkakshjärtat lät lika sött som namnet, skulle gärna ta en sån till kaffet i.m :)

Ha en härlig vecka,
Kram Tiina

Anna sa...

Oj, så mycket fint och roligt pyssel ni har på er sida!
Tack för er kommentar i min blogg, jag är SÅÅÅ glad just nu!!
Kram Anna

Hildas hem - Sofia sa...

Så mycket härlig kärlek det var här! :)

Jag önskar er båda en härlig dag!
Kram Sofia