tisdag 28 februari 2012

Motivationshöjare..


Vi går mot ljusa tider! Det är ljust längre på eftermiddagarna och bättre blir det. Visst känns det härligt efter allt det murrigt mörka.
Med ljuset kommer också lusten att vårstäda. Ut med vintern in med våren! Luckor ska putsas, spisen ska skina och ugnen ska lukta rengöringsmedel.... Vartenda litet vinterdamm ska väck!
Men.. för min del kan motivationen stanna av efter sådär några luckputsningar och helt plötsligt så känns inte ugnsrengöring så väldigt lockande längre..
Då har jag ett litet knep.
Det måste komma in något nytt. Nya kuddar i kökssoffan, en ny blomma i fönstret eller en ny kökshandduk. Det behöver inte vara mycket som gör att motivationen för att se ett nystädat rum väcks till liv igen..


Det kan räcka med något så simpelt som ett litet hjärta i en blomkruka. Tio-minuters snabb-pyssel med lite tapet och klister och ett tråkigt trähjärta.
Motivationshöjare...


Så ikväll kan jag njuta av ett riktigt härligt vårstädat kök. Fast motivationen till att skrubba ugnen infann sig aldrig... Det kanske behövs ett helt nytt kök för att hitta den...

Hoppas att er tisdag blir riktigt fin!

Vårstädande kramar från mig! / Emelie  Fiffiga Systrar

9 kommentarer:

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Hejsan!! Underbara vackra vår färger, behövde det. TACK, Klem anna

Maj sa...

Bra inlägg, känner igen mig precis! /M

the80sme sa...

Så fint och så sant!
Här i norr är det underbart att det äntligen är ljust mer än från 10 - 14! Vilken extra energikick man får av solljuset!

CreandoPhoto sa...

Just inspirationen till att skrubba en ugn är mycket svår att finna. Näst intill omöjlig faktiskt :)

Kramar

Maria Nyckelpiga sa...

Underbar vårblomma!

Tre Tanter sa...

Va härligt! Nu skall här vårstädas.
Kram på er!
3 Tanter.

Beas sa...

Nej, en helt ny UGN måste till för det ju...en som är självrengörande. Det har vi nu och jag bara ÄLSKAR att göra rent den. Allvarligt talat - den blir som ny, utan att jag rör ett finger.
Hepp!

Kram Bea

pepparkakshuset sa...

vad härligt det låter ut med det gamla in med det nya...fin hjärta du har knåpat ihop där;)))

nu har jag målat mitt skåp som ni tipsade om och nu börjar det likna så som jag vill ha det. tack för tipset<3

med hopp om en skön onsdag

kramelikram ELLINOR

Helena, Craft and Creativity sa...

Superfina hjärtan! Tänk vad lite snabbt pyssel kan liva upp tillvaron. :)