fredag 18 januari 2013

Sockerchock!

I dag är det fredag! Veckans skönaste dag och helgen ligger framför våra fötter..
Vi brukar ju bjuda på minst en smaskighet i veckan här på bloggen men jag inser att detta med bakning har blivit en kategori som mer och mer blir lidande av tidsbristen.
Vilket är så synd för det är något som jag önskar att jag hann med mer!

Men eftersom jag tycker att vår blogg ska bidra till sötsuget åtminstonde en gång i veckan  har jag samlat ihop en drös med  inspirerande bilder från några riktigt duktiga bakbloggerskor denna fredag.
Scrolla ner och njut!
PicMonkey Collage.jpg.jpg

Vackra bloggen Passion 4 baking inspirerar alltid. Dessa Moonpies gör mig så sugen på att baka (och äta) att jag skulle kunna gå upp mitt i natten och sätta igång..


eller vad sägs om hennes fantastiska brownies med hallon....


Call me Cupcake  bjuder alltid på helt fantastiska bilder. Varje inlägg är ett fotografiskt konstverk i sig. Jag önskar mig en hel låda med hennes smarriga godbitar just nu i skrivandets stund..


..kanske skulle jag försöka provbaka macarons, bara för att dem är så fina och pastelligt våriga, men något säger mig att mina inte skulle bli så här fina..

IMG_5355

Hade jag tid att baka skulle jag absolut försöka mig på en  Red velvet cake från underbara Bakerella, bara för att den ser så fantastisk ut..

Visst finns det mycket underbart smarrigt där ute.. Dem här recepten är från mina absolut favorit bloggar under temat bakning.
Surfa er in hos dem och bara njut av alla underbart vackra bilder, en liten varning dock... tiden flyger förbi och nyårslöftet om  att strunta i sötsaker känns plötsligt inte alls lika viktigt efter ett besök hos dessa damer..

Jag önskar er en riktigt fin och skön fredag!

Glöm inte bort att fredagsmysa!

Sötsugna kramar från mig! / Emelie  Fiffiga Systrar

10 kommentarer:

Aquilejans sa...

Oj vilka underbara bakverk!
Ha en fin helg,
M v h Malena

Carina sa...

Ojojoj, vilka sockerchockar...man får försöka tänka att man får en massa hål i tänderna....då kanske det är lättare att låta bli dem...:)
Ha en mysig fredag!
Kram

Lövkojan sa...

Det var mycket gott det!
Ha en fin helg, kram Marie-Louise

Tant Emma sa...

Oj så mycket gott! Själv är jag sjuk och känner inget sug efter något över huvudtaget. Men nästa fredag....då ska här bakas kakor :)

maja...Style & Life by Leia sa...

Haha....tack för den...det hjälpte ju inte så där jättebra mot mitt enorma sötsug.

Tack även för mössberömmet:) det värmer.

kram kram

Mamma C sa...

Jisses så mycket smarrigt det fanns att göra här då.
Kram mamma C

Annika GW sa...

Jaha! Nu ökade ni på sötsuget rejält! / Annika

HannasHörna sa...

Åh så gott det ser ut.

Catarina sa...

Det ser fantastiskt gott ut!!!
Ibland måste man ju unna sig lite sötsaker :)

mamsi sa...


Nu är det redan söndagskväll! I morgon är det jobba igen! Nog har det trillat ner en och annan sockerhöjare!!! Kram och snart är det helg igen! Eller hur?