torsdag 31 januari 2013

Tapetserad Prylhylla


När sonen får nytt rum följer också en hel drös med småprojekt..
Ett av dem är färdigt och det är en prylhylla i härlig Retrostil.. Jag är extra nöjd att just den här är färdig eftersom jag haft den halvfärdig i snart ett halvår..
Hyllan i sig betyder lite extra för oss eftersom den är från en avliden släktings hem.
Jag kan också avslöja att jag är lite extra svag för just prylhyllor..
Alla små fack att tapetsera i olika färger, det blir nästan som små rum i ett lägenhetshus.

Prinsens prylhylla spraymålade jag med en härligt blå färg och tapetserade med fin fina papper från Panduro 


Nu är det bara att bestämma vilka små finingar som ska få bo i dem olika rummen.. 



Hoppas er dag varit riktigt bra! 
Här vankas det virkning framför tv:n innan jag får lägga mitt trötta huvud på kudden..

Pryliga kramar från  mig! Emelie Fiffiga Systrar



11 kommentarer:

fianathome sa...

Jättefint!!!!
kram
fia

Maria sa...

Tänk att de kommit tillbaka prylhyllorna. Man kan göra så mycke kul med dom och alla små grejor man kan samla. Får lusst göra en på momangen men nu är det läggdags. Tack för er blogg!!!

Petra / Popetotrora sa...

Fiiin! Verkligen fina papper du hittat.

HannasHörna sa...

Vilken fin hylla! Skönt att bocka av lite projekt. Kram

HönaPöna sa...

Snygg... och papprena är alldeles underbara!

Unknown sa...

Åååh vilken söt hylla,nåt att tänka till mina barnbarn....:))))

Kraaaaam på er systrar ha en ljuvlig dag!!

Systeryster och jag .... sa...

Så fin
Jag köpte sådan hyllor på Netto innan jul .. nu vet jag vad jag skall göra

Trevlig fredag

mamsi sa...


Så otroligt söt!Vilken härlig färg och mönsterkombination! Tänk vilken förändring det kan bli på en gammal hylla! Ha en mysig fredag!

Kram

Just go creative sa...

Åh, precis en sån här hylla här jag legat och funderat på om kvällarna! Nu får jag se till att göra en!

Jennie W Loftby sa...

Åh, vilken lycklig kille han kommer att bli med en så fiiin hylla. Har själv en del av de där papperna... älskar dem!
Kram J

Erika sa...

Vilken jättefin hylla! Jag älskar prylhyllor i barnrum. Numera är mina barn vuxna och jag får snällt vänta på barnbarn. I väntan på det gjorde jag faktiskt en prylhylla till jul, i november förra året. Kika in om ni vill se hur den blev http://www.erikasfunderingar.blogspot.se/2012/11/tomtar-pa-loftet.html

Kram!