tisdag 12 juni 2012

Den första förvandligen är klar...

Sådär... nu är den första förvandlingen klar!
Det blev inget jätteavancerat men nöjd är jag!

Det är den rektangulära korgen som fått sig ett litet ansiktslyft med hjälp av vit sprayfärg och har sedan fyllts med härliga blommor och stenar från vårt älskade Fårö.

Dessa underbara blommor fick jag av fina syster och bror med familjer. Blommor är en perfekt present till mig för det är verkligen något jag älskar! Allra helst den här årstiden... Jag drömmer om en prunkande uteplats och en riktigt lummig trädgård och tack vare min fina familj är jag nu på god väg! Syster och bror var nämnligen inte de enda som köpte blommor till mig i födelsedagspresent. Tack, det var helt perfekt!

I den här korgen kom det rosa Brudslöja, rosa Karpaterklocka och den mest fantastiska rosa Hortensia jag någonsin sett! Den är helt underbar... Blommorna har en mjukt pastelligt rosa mitt, som närstan skiftar lite i lila, och vit kant. Den är, garanterat, den vackraste hortensian jag sett! 

Kan någon förresten gissa vilken min favoritfärg är...?

Det krävdes inte alls mycket jobb med förvandlingen av denna korg, men resultatet blev helt enligt önskemål och jag är supernöjd. 
Denna korg ska pryda altanen, intill våra nya vita utemöbler! Nu passar den perfekt in i miljön!

Tips! Korgar i lite udda färger går att fynda på loppissar, second-hand butiker och på många andra ställen för en billig peng. Med lite ny färg passar de perfekt till massor av ändamål. Ut och leta korgar kära vänner!

Nu hoppas vi att ni får en riktigt härlig tisdag!

Blomsterdoftande kramar! // Elin   Fiffiga Systrar

14 kommentarer:

hennihenni sa...

Snyggt med stenarna i, riktigt härligt arrangemang!

Marthina, Holmbytorp sa...

Superfint!

ELLINOR sa...

Ååå, så fint! En riktig sommardröm!

Kram Ellinor

CreandoPhoto sa...

Jättefint! Jag gillar att stenarna i betyder något särskilt också :)

Och favoritfärgen är......eehhhh....orange? ;)

Kramar Kicki

Li.W sa...

Så fint!!!

Erika sa...

Verkligen fint! Välmatchat utan att bli för mycket. Ros aä rinte min färg men jag tycker att den är vacker och det är kul att det finns så många olika nyanser. Allt ifrån grisskär till smutsrosa.
Kram och grattis i efterskott!

Anonym sa...

Vad använde du för färg när du sprayade korgen ? // Jenny

MammaElva sa...

Men du, vad fint det blev! Jag fyller också på trädgården med blommor i korgar och krukor just nu. Hoppas bara vädret blir riktigt bra snart!
Ha en fin kväll! //elin

Marianne sa...

Så fint!
Håller med om att den Hortensian var lite utöver det vanliga:)
Kram

Aquilejans sa...

Jättefint!
Kram

Galenskap och lite allvar sa...

Ni har valt helt rätt namn på er blogg, för det var verkligen så fiffigt som ni hade gjort med blomsterarrangemanget!!!! Tänk vad man kan göra med en korg och lite färg. Sen är ju rosa en av mina favvofärger så allt var helt i min smak!!

Jag brukar oxå lägga stenar bland mina blommor och det blir verkligen pricken över i:et.

Ha det gott!
Kramelikram Veronica

Louise Backskär sa...

Superfin korg och plantering! Du är så fiffig och pysslig som kommer på allt. Hortensian är verkligen fantistisk! Det kan inte vara många som har en sådan, den var speciell!
Arrangemanget och helheten är kanon, känn dig nöjd!

Kram på dig kära vän

guldmulten sa...

Kanonfint blev det!
Sprayfärg är verkligen toppen!!!

Susanna sa...

Hejsan

Så super fint så sommrigt.
Rosa & lila är minna färger.

Ja vad kan de vara?? :) Lila och Rosa??

ha en fin helg
Sussi