tisdag 5 februari 2013

Det här med vinter


Vinter..
Vad tycker vi egentligen om denna kalla, kala, mörka årstid?
Hatad av många men också älskad av en hel del.
Visst är det väl ändå ett privilegium att få uppleva 4 årstider på ett år?
Låt oss säga så här..
När vintern är slaskig, mörk och ful då är det svårt att gilla den och längtan till våren blir nästan outhärdlig.
Men, när vintern visar sig från sin bästa sida.. Då är den andlöst vacker.


I helgen var vintern andlöst vacker. Krispig och vintervit poserade den framför kameran och visade upp det ena motivet efter det andra..




Sådana vinterdagar vill vi ha fler av!

Vad tycker du om vintern?

Vintriga Kramar från oss! / Fiffiga Systrar

10 kommentarer:

Johanna R sa...

Norrlandsbo som jag är så måste man nästan älska vintern. Den är ju här en stor del av året :)

Den är ofattbart vacker o vi har långt kvar till slasket. Men oftast lever man med det också för då har solen kommit

Härliga Livet sa...

Godmorgon !
Jag älskar vintern, men precis som du säger, det ska var kallt och vitt och vackert. Gillar väl egentligen alla årstider.
Ha det gott.
Kram Pernilla

HannasHörna sa...

God morgon! Jag tycker att alla årstider har sin charm. Men härligast är nog vår och sommar... Kram på Er!

Petra / Popetotrora sa...

Många gånger ycker jag att vintern är fantastisk. Jag älskar t.ex. att åka skidor så är man i fjällen eller alperna så är den ju bra. Men för tillfället har jag tröttnat rätt ordentligt på den nu. Vill ha vår!!

Erika sa...

Jag avskyr vintern med allt slask och så kan jag inte cykla i snö-eländet. Nä, vinter är ingenting för mig. Jag skulle aldrig åka på skidresa - nej värme är min grej. Men på bild är snö väldigt vackert. Fast det är klart att jag kan tycka att en gnistrande dag med snö och sol och varmt medhavt kaffe är okej, men vintern är inte så i Göteborg. Kram på er!

Kamilla sa...

Håller med. Soliga snöiga vinterdagar är underbara men slasket vill man ju slippa. Om det inte är för att våren ska komma vill säga;) Kram

Catarina sa...

En solig vacker vinterdag är ju helt underbar, men dom infinner sig inte så ofta tyvärr :(
Så visst längtar man efter våren !

Annika GW sa...

Tycker att vi bor o ett fantastiskt land! Uppskattar alla årstider men kanske på olika sätt./ Annika

CreandoPhoto sa...

Era bilder visar vintern från den vackraste sidan. Jag gillar nästan jämt vintern.... :)

Kramar

mamsi sa...

Vilka otroligt härliga vinterbilder!
Det är härligt med fyra årstider men vintermånaderna är för lååååånga!!!!!!
Kramis!