fredag 22 februari 2013

Vimpel till lilla köket..


Min lilla prins till son har ett gediget intresse för att laga mat redan nu vid 2½ års ålder.. När vi vuxna lagar riktig mat står han vid sin lilla spis och rör ihop, steker och vispar och pratar matlagningstermer högt för sig själv.
Hans spis står i köket, just för att han ska kunna ha roligt samtidigt som vi är upptagna med matlagningen.
En liten hylla med vispar och andra redskap hänger över spisen.

För att göra den lilla köksplatsen ännu mer mysigare har jag gjort en liten färgglad vimpel att hänga över hyllan.
Vimpeln är gjord av papper. Alltså bara att klippa ut i önskade färger och göra hål för ett snöre, trä igenom snöret och hänga på plats..

Jag klippte ut och limmade fast bokstäver också. KÖK.
Så nu kan ingen ta miste.. :)


Så den lilla kocken i huset har fått en riktig härlig vrå för barnslig matlagning.. 
Pannkakor och köttbullar står oftast på menyn..

Nu är det fredag och helgen stundar! 
Känns fantastiskt skönt.

Önskar en riktigt fin helg! 

Kramar från mig! / Emelie      Fiffiga Systrar

6 kommentarer:

Anette Ryan sa...

En sådan härlig liten kökshörn. Vimplarna är ju pricken över i!!
Kram anette

In my house sa...

Jättefin Vimpel, jag älskar att sy vimplar till min butik... Kram josse

Catarina sa...

Åhhh.... va`gulligt :)

Handgjorda drömmar sa...

Superfint!
Önskar er en fin lördagkväll :)
Kram

Malin på pastill.nu sa...

Så gulligt!!

mamsi sa...

Jättemysigt! Nu har Valter en riktig liten kökshörna! Han gillar ju verkligen att laga mat!!!!

Kramis