måndag 25 februari 2013

Veckans Goding - Kokosmuffins på farmors vis



Ny vecka och nya tag!
Därför också på sin plats med en riktigt smaskig veckans goding.
Den här måndagen bjuder vi på härligt saftiga kokosmuffins som käraste farmor brukar bjuda på och som (tyvärr) resulterar i att vi proppar i oss mer  än en..
Supersaftiga och härligt kokossmakande är dem en riktig favorit som vi gärna bakar om och om igen..

Receptet hittar ni som vanligt  HÄR tillsammans med en hel massa andra godingar.

Hoppas att er helg varit riktigt mysig och lång..

Vi önskar er en riktigt fin start på den nya veckan.

Bakande kokoskramar från oss! / Fiffiga Systrar

11 kommentarer:

VisaLiza sa...

Kokosmuffins har jag aldrig testat så det får jag rätta till. Min farmor bakade ljuvliga kokostoppar som var helt omöjliga att bara äta en av! Liza

MammaElva sa...

Mums, jag älskar kokos!

mamsi sa...

De där är riktigt goda! Det riktigt vattnar sig i munnen!!!!

Fåglarna har vaknat till liv och sjunger helt underbart vackert! Med hopp om vår!!!!

Kramis

Anette Ryan sa...

Fick mig att minnas kokostopparna! Låter smarrigt.
Kram

Erika sa...

Kokosmuffins låter som en dröm. Det bästa av allt liksom. Jag bakar gärna med kokos och sparar det här receptet genast! Ha en fin dag! Kram!

Maria sa...

Gott! Kokos går hem i alla väder. Bra ideé. Tack!

Annika GW sa...

Älskar kokos,så det här receptet ska jag testa! Tack! / Annika

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Ja tack, en sådan skulle jag gärna vilja ha till fikat idag. enkelt och gott. En fråga vad är det för blommor runt kladdkakan med vitt täcke. Eftersom jag mest håller till ute i köksträdgården så är jag lite nyfiken.

Ha det gott tjejer och trevlig helg/ Tyra

Anonym sa...

Mums! Jag har haft kokostoppar på hjärnan den senaste tiden så varför inte byta till kokosmuffins. Låter väldigt gott!

Johanna Stålros sa...

Mumsfillibabba;) Ha en fin helg. Kram

Gun-Britt Persson sa...

Bakade kokosmuffinsen igår. Tyckte de sjönk ihop och undrar därför: Ska det inte vara något bakpulver i dem?