onsdag 7 mars 2012

Pyssel uppåt väggarna

 När inspirationen och skaparlusten kommer lika starkt som en höststorm så är det bara att åka med! Det är bara att skapa så mycket man bara hinner och orkar. Våren, solen, blommorna, nya inköp, och stundande "utflyktsmål" har planterat en enorm skaparlust!

Det nyaste projektet på listan är att ta hand om ett av sommarens alla fina loppisfynd. Att återvinna och ge saker nytt liv ger en skön känsla och skapar personlig detaljer i hemmet!

 Det som ska få nytt liv den här gången är en fin gammal ram. En ram som är riktigt bred och alldeles lagom mycket profilierad för just detta ändamål. Vi vill  inte att det blir alldeles för "pryttligt". 
Med hjälp av diverse attiraljer som sprayfärg, hönsnät, avbitare, häftpistol och klädnypor i olika storlekar ska det bli pyssel uppåt väggarna.

Ordning och reda är alltid trevlig tycker vi. Speciellt om man kan exponera det på ett snyggt sätt. Inredningsdetaljer som skapar bra koll och lite ordning i vardagskaoset är ett välkommet inslag i hemmet.

När detta projekt är klart ska det nog få sin plats i köket... eller kanske hallen. Där kommer den garanterat till användning!

Har ni något pysselprojekt på gång? 
Är ni kanske som vi att ni har massor på gång samtidigt? Så mycket att det är svårt att veta vad man ska starta med? Underbart! Kreativt kaos gillas!

Vi önskar er en strålande kreativ onsdag!

Häftande pysselkramar / Fiffiga Systrar

11 kommentarer:

sveas punkt. sa...

Jag har lite för mycket pysselprojekt pågång nu... Virkar en present till en kompis nyfödda bebis, fixar det sista på mitt pyssel till pysselstafetten, ska sy mössor, renovera klart dockhuset och sy kläder till den tillhörande familjen... och den där stickade mössan som jag påörjade för en månad sedan...
Ska bli spännande och se ert pyssel när det är klart!
Kram Sandra

Anette Ryan sa...

Hej! Nu blev jag ju så nyfiken att jag nästan inte kan hålla mig. Skynda pyssla klart snälla!
Jag har många på G och en massa ideer hela tiden. Virkar en mormorspläd som aldrig verkar vilja bli klar, målar om ramar och annat för att matcha i mitt nya hus, syr gardiner, ska virka rosor som ni gav mig mönster till och ja en massa foton som ska scrappas m.m etc osv. Ibland blir det lite för mycket så man inte får något gjort :-)
Tjingeling !
Anette :-)

Jenny sa...

Spännande med pyssel, det ser ut att bli väldigt fint! Nu väntar vi på resultat!
Jag köpte lite saker på loppis igår som jag ska pyssla ihop nån dag framöver :)
Ha en fin dag, kram Jenny

CreandoPhoto sa...

Ser ut som en sådan jag har i min ena hall. Mycket praktisk och trevlig pryl :)

Här pysslas inte så intensivt just nu. Bacillerna sätter käppar i hjulet. Tänker mig att skaffa inspiration till friskare dagar. Det kanske jag orkar iallafall.

Kramar Kicki

Catarina sa...

Spännande att se ert färdiga resultat, har själv ett lite liknande projekt i huvudet, men har inte skaffat mig någon ram ännu.
Har aldrig förstått hur man bär sig åt för att börja på en sak och göra den klar innan man börjar på nästa.
Brukar ibland tänka att nu ska jag minsann inte skaffa mig mera material innan jag gjort allt som jag tänkt med det som jag redan har. Men så mitt i allt kommer man på sig själv med famnen full av garnnystan till ännu någonting.

Vi pysslar vidare!
Ha en bra dag!
Catarina

Bland blommiga kaffekoppar och udda pinnstolar... sa...

Precis när vår superdupersega dator laddat upp mina bilder så såg jag att vi hade samma pyssel, lite komiskt =) KRAM

Lena Nordin sa...

Åh, man kan aldrig ha för många av dessa. Härlig ram!

Johanna Stålros sa...

Underbart projekt!! Kramar

"Hemmet är min vrå" sa...

Hej har gjort en liknande, målade ramen svart och satt hönsnät bakom. Jag har den i hallen med¨lite olika lappar. Ha det gott. Kram Mimmi

Erika sa...

Jag har alltid en massa projekt på gång men den närmaste tiden blir pysselfri eftersom jag är på resa. Kram!

Malin på pastill.nu sa...

Tjusigt! Jag har gjort en likadan för länge sedan :-) Dock blev den visst liggande i förrådet för hade inget bra ställe att sätta upp den på. Så blir det med en del saker här hemma, jag bara gör liksom :-D