söndag 29 april 2012

Tåg på snöre


Jag har knåpat ihop en tåggirlang till lillprinsen. Lite styvt papper, en sax, lim och en bit garn är allt som behövs.


Girlangen är gjord på samma sätt som den här blomgirlangen.
Grönt och blått passar prinsen fint.


Att roa sig en kväll med att klippa  ut lok och tågvagnar kan vara riktigt trevligt faktiskt. Sedan är det ju fantastiskt kul nästa dag när lillen vaknar och får syn på sitt nya tåg.. :)



Enkla pyssel är dem bästa!

Njut av söndagen och ledigheten! Här har våren kommit och det känns fantastiskt härligt!

En riktigt fin söndag till er!
Tågkramar från mig! / Emelie Fiffiga Systrar


14 kommentarer:

Mamma C sa...

Så sött, nu blev han väl toppenglad när han vaknade och såg dessa små tåg på rad. Ha en fin söndag.
Kram Mamma C

mamsi sa...

Så gulligt!!!! kan tro att prinsen blev glad!

Kramis

Fiffiga Systrar sa...

Visst blev han det! :)

MammaElva sa...

Vad fint! Planerar prinsessornas rum och en girlang skulle passa jättefint! Med elefanter kanske... det är favoriten just nu :)
Ha en kanondag! //Elin

mathilda sa...

vad ska du använda dom till?:D kram!

Rose Garden Malevik sa...

hihi,,,,,,,,ni e allt fiffiga :)
superfint,,,,,
å missa nu inte....

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter......
redan 84fina bloggar med...
VÄLKOMMEN
Håkan

Johanna Stålros sa...

Väldigt väldigt sött!!! Önskar er en fin Valborg. Kram

Dagar av lycka sa...

Superfint! :)

/Anna

Aquilejans sa...

Jättesött, ha en skön söndagkväll!

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej på er!
Alltid lika kul att kika in här:-)
Ni har en så fin och idérik blogg, jag blir bara mer och mer pysselsugen!!!
Ha det gott!!!
Kram Susanne

Malin på pastill.nu sa...

Jättesött! Enkelt och smart och fint :-)

CreandoPhoto sa...

Gulligt som attans! Passar både prins och prinsessa tycker jag :)

HannasHörna sa...

Jättegullig! Tack för tipset! Kram

Bruno och Mig sa...

Här har jag missat massor med fina inlägg! Nu ska jag titta, njuta och bli inspirerad en stund.

ha en trevlig Valborgsmässoafton
Kramar
L