lördag 7 januari 2012

Fiffiga Systrars Önskelista - Vår i kruka

Och så kom den igen... den där otroliga längtan... suget i magen... 


Vi önskar oss grönskande växter och våriga blommor i krispigt klara och mjuka pastelliga färger.
Blommor som kan dekorera våra hem och sprida en liten föraning om våren! Den är långt borta ännu, vi vet, men det är ju så bra att det går att smygstarta våren inomhus med alla läckra krukväxter...

 Ranunkel, Pärlhyacint, Krokus, Primula, Snödroppar, Gerbera, Blåöga, Murklocka, Saint Paula, Petunia...
Åh! Det finns så många underbart inspirerande blommor att starta vårkänslorna med!
En hel drös av dem, i alla fönster och vrår, önskar vi oss idag!

Vilken är er favorit?

Vi önskar er en alldeles supermysig lördag!

Vårlängtande blomsterkramar/ Fiffiga Systrar

Bildkälla: www.blomsterfrämjandet.se

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilket härligt inlägg! Nu längtar jag ännu mer efter våren. Dags att frossa i vårblommor inne, och min favorit är förutom vita snitt-tulpaner pärlhyacinterna. Så ljuvligt söta!

Tack för inspirationen! Kram Hanna

Sara sa...

Me encántan todas dan una atmósfera de frescor en casa.Muchos saludos

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Längtar också-MYCKET!!!
Favorit... Absoluta favorit blomman är vitsippan men den får jag vänta lite längre på men innan dess frossar jag i allt med pastell och vårkänsla!
Kram Mimmi♥

Anonym sa...

Så vackert!
Nu längtar man ju bara ännu mer till våren!

Lövkojan sa...

Ja, nu är fräscha färger och blomster ett måste, längtar såå till våren!
Verkligen snyggt med trälådan, härlig kontrast till blommorna!
Ha en fin lördagskväll, kram Marie-Louise

Ullis sa...

Ranunkel tycker jag är så fint! Varje år tänker jag att jag ska odla egna, men det har inte blivit av än! Tulpaner är ju bedårande nu på vintern också! Och visst längtar man efter våren lite nu...
Ullis

Petra / Popetotrora sa...

Ja, eftersom vintern inte verkar ha lust att komma på riktigt så kan det ju lika bra bli härlig blommande vår.

Vardag och flärd sa...

Krokus gillar jag speciellt för man kan "återvinna" dem i trädgården när de blommat klart inne!
Kram Eva