måndag 30 januari 2012

tidsbrist och fikastund




Det finns så många ideér i våra huvuden. Ideér som avbyter varandra och trängs därinne bland trådar, garner, tyger, färger och vackra papper. Men... tiden räcker inte alltid till.
Det är alldeles för mycket andra måsten som måste göras. Tvätta, städa, laga falukorv och makaroner, steka pannkakor, gå ut och gå med hunden, söva barn, läsa läxor, blogga, äta, sova...
Våra dygn skulle behövas stretchas ut lite. Bli liiite längre, bara några fler timmar.
För visst är det frustrerande med hjärnan full av ideér och inte tiden till att förverkliga dem.
Något som vi börjat göra flitigt är att skriva upp allt som poppar upp i våra små huvuden och oj, vilka listor det blivit. Så mycket skoj och så mycket fint det ligger på lut i våra idé böcker.
Tick tack, tick tack.
Nu väntar vi bara på att dygnet ska få några fler timmar så vi kan börja förverkliga dem..
Tick tack, Tick tack..

Visst ser det fridfullt ut under körsbärsträdet?
Där skulle vi vilja sitta ibland och bolla ideér över en kaffe och en smarrig kaka.
För visst är det så att "Fikastund har guld i mun..." :)

Vi önskar er en härlig start på veckan!

Måndagskramar från oss! / Fiffiga Systrar







11 kommentarer:

Hemkära Hanna sa...

Instämmer till fullo i att "fikastunder har guld i mun"!

Erika sa...

Jag känner precis somni. Jag arbetar heltid som lärare, med fyrtiotimmarsvecka i skolan är det svårt att hinna och orka med när man kommer hem. Min barn är stora men det finns så mycket annat som ska göras ändå. Och stora barn tar också tid. Inet för att sövas men mycket prat och tröst och annat. Tur att vi har varandra här på nätet och kan inspireras av varandras alster och bloggar. Kram och ha en fin dag!

Lina - Hus och Bus sa...

Håller helt och hållet med, ibland hade det vart skönt med några fler timmar på dagen!

Petra / Popetotrora sa...

Om ni visste hur många gånger jag önskat att man bara hade en enda timme extra per dygn. Men den extra timmen och alla idéer man har i huvudet så skulle man ju kunna uträtta stordåd! :-)

Fiffiga Systrar sa...

ja visst är det så! Vi visste att det var fler därute som önskade sig det.. pepp till alla oss som sliter och försöker uträtta stordåd trots dygnets futtiga 24 timmar! kramis

Catarina sa...

Oj, vad jag känner igen mig i det ni skriver. Precis så är det. Ideerna bara bubblar i huvudet, och ibland allt för många på en och samma gång, och då blir det lite svårt att sätta focus på bara en. Men ibland brukar jag tänka att det vore värre om ideerna var slut. Så vi gör det vi hinner.
Ha det så bra! Catarina

Sofia sa...

Oj, oj det där känner jag igen!
I bland har jag så mycket ideér att det kan vara svårt att veta var jag ska börja....
Läser här ovan att man verkligen inte är ensam om det. kul!
Kram på er....
Sofia

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ja, det där med tid är inte det lättaste. Tror vi är många som skulle önska oss några extratimmar till allt det där roliga som inte hinns med. Men å andra sidan kanske det är nyttigare för själen att vara nöjd med det man hinner med, för kanske finns det en liten vardagslycka i att stå och steka falukorv också? :-)

Ha det gott!

Johanna Stålros sa...

Det är just så jag känner, jag jobbar och pluggar så min kreativa sida får tyvärr lida- så synd för jag har ju såå mycket ideeer;) Kram på er

Cicki sa...

Här är det en till som önskar att dygnet hade fler timmar. Eller att varje timme vore längre. Mer tid till lysande idéer efterlyses.

Kanel & Cayenne sa...

Ler för mig själv. Sitter just nu framför datorn och arbetar med Kanel & Cayenne, men ögonen bara faller ihop hela tiden. Är så trött, men "ska bara" lite till.... Några extra timmar per dygn var min högsta önskan av tomten förra året....men det var lite för tricksig den önskan...tomten fixade inte den riktigt! ;)
Kram Jennica