tisdag 10 maj 2011

Fiffiga Systrars Smultronställen - Bredsättra Café och Karamellkokeri

Lördagen bjöd på en riktig toppendag på vackra Öland! Trippen dit var helt spontan och blev därför skönt avslappnad och njutbar.



Direkt efter bron tog vi oss över till Ölands östra sida och letade oss därefter norrut med sikte på Byxelkrok.

Efter en liten stund i bilen kom vi fram till Bredsättra. Godissuget som hägrade i kroppen fick oss att tvärvända när vi såg en skylt om karamellkokeri! Precis vad vi behövde! Det var alltså slumpen som tog oss till Bredsättra Café och karamellkokeri och det visade sig vara ett riktigt toppenställe!


Detta fina café tog plats i en gammal skola mysigt inredd med gamla möbler (bla målade kökssoffor som ju är så otroligt hemtrevligt).
Lite längre in i skolan kom man fram till disken och där visade sig hembakat fikabröd, gamla karamellburkar, färdigpackade karamellstrutar och trevliga hinkar med nykokade karameller där man kunde plocka själv. Urmysigt!!



Kommer ni någon gång till Öland rekommenderar jag verkligen att stanna till i Bredsättra för en fika eller lite hemkokta karameller. Det är verkligen ett Smultronställe på Fiffiga Systrars vis!

Hela Öland är helt underbart så försök att ta er dit någon gång! Ni kommer inte att ångra er!

Karamellknastriga kramar från oss! / Elin  Fiffiga Systrar

2 kommentarer:

Johanna.B sa...

Tack så mycket för din fina kommentar! Visst är det härligt, det kommer bli en helt fantastisk sommar - det känner jag på mig! Du får hälsa på om du befinner dig i krokarna i sommar.

Själv skulle jag mycket mycket gärna vilja åka till Öland, ser hur mysigt ut som helst!

Kram
/Johanna

Fiffiga Systrar sa...

Ja visst kommer det bli en toppensommar?! Det tror jag också!

Jag kikar gärna förbi om jag befinner mig i stockholmstrakten! Det vore mycket spännande att se! :-)

Öland är toppenfint! Där finns många smultronställen... :-)

Ha en fin dag i det "goa" vädret!
Kram tillbaka!
/Elin