onsdag 11 maj 2011

Loppisfynd!


Jag blir glad ända ner i stortårna när jag ser mina loppisfynd som jag fyndade i förra veckan!
Hittade ett par retro-vepor med härligt blommönster för ynka 15 kr styck. Trodde att de skulle pryda sonens rum men det visade sig att de ville leva sitt liv i vårt vardagsrum istället. Blev fantastiskt härligt färglatt! 


Fyndade även dessa underbara "bli-glad-ljusstakar" för 30 kronor! Ääälskar färgen. Den är så.... BLÅ! ;-) De fick förgylla vårt soffbord, lägg märke till hur bra de passar ihop med gardinerna. Ett lyckligt sammanträffande som jag inte alls tänkte på när jag handlade. Ibland ska man ha flyt!


Det behövs väldigt lite för att pigga upp ett gammalt vardagsrum. Tycker att mina fynd gjorde sig fantastiskt bra i vårt. 



Det är ju som sagt detaljerna som gör det.. så jag lade lite turkost tyg i blomkrukan ( som igentligen är en ljuslykta) på fot. Fin detalj i fönstret!
Kuddarna i soffan får gärna vara många och färgglada att gosa in sig i. 
Sambons farmors bord har vi nu som soffbord. Tyckte det blev så himla bra när det målades... VITT! :-) Blir en fin brytning till vår maskulina jättesoffa. Feminint möter maskulint helt enkelt.. 
  
Summa sumarum kan man säga att man kan få mycket fint för 60 kronor!
 Nu ska jag till min älskade farmor och äta bondkakor..

Fynda mera!    Kramis   / Emelie    Fiffiga Systrar  

4 kommentarer:

Johanna sa...

Härligt vårigt, härligt glatt. Ni har det verkligen jättefint. Blir så superinspirerad av er blogg. Ni är så duktiga och pyssliga.
Kram

Fiffiga Systrar sa...

härligt att du tycker det och roligt att vi kan inspirera! Tack för att du är oss trogen! Kram emelie och elin

Linda sa...

Vilka härliga loppisfynd. Gillar er blogg.

Fiffiga Systrar sa...

Tack Linda! Visst är de fina! kul att du gillar vår blogg! Emelie och Elin