tisdag 21 februari 2012

Att göra något tråkigt lite mindre tråkigt...


Det finns saker som är tråkiga att göra och så finns det saker som är äckligt tråkiga att göra. En av de sistnämnda är enligt mig att betala räkningar. Jag ser inget som helst roande i det överhuvudtaget. Inte ens en liten milimeter av rolighet finns det i den sysslan.
Så för att göra något äckligt tråkigt om ens en liten udd mindre tråkigt har jag tagit tag i ett litet projekt.


På vårt kontor har vi samlat alla tråkiga papper.. :) och annat nyttigt i vita lådor och pärmar. Det kändes så fruktansvärt deppigt häromdagen när jag tittade på hyllorna. Därför fick jag idén att klä om allt det vita och släppa in lite färgglädje bland allt det vita kontorsmaterialet.
Fram med papper, tapeter, sax och lim.
Jag satsade direkt på navet av tråkigheternas tråkigheter, räkningsförvaringen. En vit, praktisk liten lådförvaring som med hjälp av fina tapeter och papper ska få en helt ny kostym.


Jag måste erkänna att jag har snöat in lite på blåa toner just nu, särskillt turkost.
Vår räkningsförvaring ska få en riktigt fin klädsel av bland annat en helt underbar tapet från Retrovilla som ju råkar vara just blå..

Resultatet på projektet får ni se när jag knåpat klart.

För hoppningsvis kommer jag att tycka att det är liite roligare att betala räkningar nästa gång. .

Idag är det semledagen! Fira det med att göra Godaste Semlan vet ja!
Hoppas er tisdag blir riktigt fin!

Papperspysslande kramar från mig! / Emelie  Fiffiga Systrar

12 kommentarer:

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Ja, idag är det semmeldagen, ha en fin sådan!!

Klem Anna

Marthina, Holmbytorp sa...

Hihi, helt underbart!! Äckligt tråkigt är vad det är :) Kram!

Hildas hem - Sofia sa...

Piffar man till det tråkiga så blir det lite mindre tråkigt :)

Jag önskar er en härlig dag!
Kram Sofia

Sabelhagens Olivlund sa...

Härliga färger på tapeterna! Jag tycker det är helt ok att betala räkningarna, men det hindrar ju inte att man gör fina lådor ändå:)). Väntar med spänning på resultatet.
Använder du vanligt lim när du limmar tapeten eller tapetklister?
Ha en fin tisdag.
Kram Maria

Malin på pastill.nu sa...

Jag har lyckats deala till mig att slippa hela räkningsträsket. Det är sambon som gör det, fast jag har ju fått andra uppgifter istället såklart, men bara jag slipper räkningarna.. Blått och turkost är jättefint, alltid!

pepparkakshuset sa...

ja varför inte, lite roligt på lådan;)) jag tror absolut att det blir roligare att betala räkningarna nu hihi

fina tapeter*

kramelikram ELLINOR

Erika sa...

Himla finurligt att piffa räkningslådan. Jag vet inte vad som skulle kunna piffa till min just nu, med veteriänärräkning och tandläkarräkning samma månad... Men av er sida blir jag glad! Superfint papper (tapet?) med blommor. Kram!

Tre Tanter sa...

Vilken fiffig idè:) Betala räkningar är verkligen botten...kram 3 tanter.

Petra / Popetotrora sa...

Tjusigt!! Hoppas det känns lite mindre äckligt tråkigt att betala räkningarna nu. :-)

Blommiga Rutan sa...

Bra idé! Hoppas att det känns lite bättre att sitta med räkningarna nu!
Det är faktiskt nästan det tråkigaste och värsta jag vet!

Kram Anncathrine

CreandoPhoto sa...

Det ser onekligen ut som något som blir trevligare än räkningar :) :)

Helena, Craft and Creativity sa...

Väldigt snygga papper tycker jag! Jag är också lite insnöad på blåa toner just nu... och turkosa. :)