fredag 10 februari 2012

Godisstrut av tårtpapper

Tårtpapper är bra att ha hemma i lådorna! Det finns så mycket man kan använda dem till. Ett riktigt smart sätt att använda dem på är att vika fina strutar. Hur enkelt som helst.

Klipp ett lagom långt snitt i tårtpappret och rulla ihop det till en strut i önskad storlek och fäst kanterna med dubbelhäftande tejp på några passande ställen. Låter ni kanten på tårtpappret nå omlott ger ni struten ett fint spetsmönster. Fäst ett fint band och en lapp med önskat budskap... och fyll struten med favoritgodiset! Den perfekta presenten till er "sweetheart" är klar! En snabb, rolig och härligt mumsig present, perfekt till stundande "högtid"

Vi älskar fruktskum och turligt nog gör våra "sweethearts" det också så valet av innehåll till strutarna var inte svårt.
Att fruktskummet har så otroligt mysiga färger och mjuka former gör ju inte saken sämre! Man vill bara fluffa in dem i munnen på en gång! Mums!

Vi tänkte göra dessa strutar och ge bort dem på Alla Hjärtans Dag... men de blev så frestande härliga så de får bli en liten fredagspresent istället... Fruktskum som gåva kan ju faktiskt fungera finfint även som fredagsmys!! Att ge bort något och glädja någon är ju lika roligt vilken dag det än sker!

Vi önskar er alla en riktigt skön fredag fylld av mysig stämning och smaskiga smaker!

Strutrullande skumkramar / Fiffiga Systrar

14 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Så söta! Och jag gillar verkligen korten i inlägget under. Tror att jag faktistk ska göra mig ett gäng Alla Hjärtans-kort i år och glädja lite folk i min omgivning.

Johanna Stålros sa...

Jättesöta;) trevlig helg godingar!

Postadress Torslanda sa...

Jättefina. En undran, varför klippa ett snitt? Det kanske ger sig när jag provar fast just nu står det helt stilla i huvudet- varför ett snitt?

Anette Ryan sa...

Mmmm dessa ser obetaltbart goda ut. Kanske skulle prova att ge lördagsgodis i dessa imorgon istället för i IKEA:s färgglada plastskålar. Vas tror ni?
JAg tror jag provar.
Tack för kul tips.
Anette :-)

Erika sa...

Superfint! Jag är lite lat och brukar köpa färdiga cellofanstrutar, men dessa är ju oemtoståndliga! Jag har en hel packe med tårtpapper i skåpet hemma. Ni har alltid så gulliga tips! Trevlig helg på er! Kramar!

Fröken Tindra sa...

Sött att se på och sött att äta. Mums!
Tack för tipset.
Ktam!

Stina sa...

Så sött... och mumsigt.:-) Kram till er. Stina

Annika GW sa...

Mycket finare än en tråkig gammal godispåse! / Annika

mamsi sa...

Jag gillar skumgodis och älskar strutarna! kanske en till mig!?
Kramis

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefina strutar, sånt tårtpapper har jag hemma. Godiset ser väldigt frestande ut, läckra bilder.
Ha en skön helg
Kramar
AnnaMaria

Postadress Torslanda sa...

Tack för svar på min fråga!

Maria sa...

Så söta dom blev. dessa papper kan man ha till så mycket.
Ha nu en fin fin helg. Kram Maria

Linda sa...

Men vilka fina pasteller! Fantastiska bilder, och säkert fantastiskt gott också!

Ha en fin helg fina ni!

Kram Linda

Anonym sa...

Åh så fin strut! Känns som ett projekt inför påsk som en liten "gå-bort-present", särskilt som jag brukar göra eget gotter att ge bort! :)

Men en fråga, hur fäste ni bandet, med tejp eller dylikt?
/Therese

ps. mycket mysig blogg, ni hamnar direkt på min favoritlista, så härliga och inspirerande projekt! :)