onsdag 15 februari 2012

Ny lampa till prinsen


Att inreda barnrum måste vara bland det roligaste som finns. I ett barnrum kan man riktigt få frossa i färger och roliga former. Är man också lite barnslig som jag så är alla söta djur och figurer på tyger och tapeter ett himmelrike att välja bland.
Det blir mycket skapande till just prinsens rum för tillfället. Fokus ligger på att få det riktigt färdigt och ombonat och eftersom jag är som jag är tar det lite tid.
Det är svårt att köpa saker färdiga om ni förstår vad jag menar. " Lite färg på den stolen, annat tyg på den pallen, en sån pläd kan jag virka......."

Givetvis lägger jag inte pengar på en lampskärm som redan är färdig och klar. Jag letar upp en gammal vit skärm och klär in den i något som passar just min prins såklart!
Min lilla prins gillar djungeldjur väldigt mycket just nu så när jag hittade det här pappret så högg jag det direkt. Fantastiskt gulligt tycker jag. 


Så nu har prinsen en ny fin djungellampa och den blev uppskattad. Vi tillbringade en bra stund i går med att beundra den när den tändes och släcktes.. :)

Vi har visat förut hur man klär om en lampskärm.

Hoppas att er Allahjärtansdag var fantastiskt mysig!
Jag önskar er en fin helt vanlig onsdag.

Pappersknåpande kramar från mig! / Emelie   Fiffiga Systrar

12 kommentarer:

ELLINOR sa...

Underbar lampa!

Kram Ellinor

sveas punkt. sa...

Jättefint! Hos mina prinsar är det mest traktorer och grävskopor som gäller, har också klätt om en lampskärm in till Stors rum, blev en bit över när jag sydde gardinerna. Gillar också fix och trixet!
Hoppas ni får en fin fin dag!
// Sandra

FruNeroLindström sa...

Så fin den blev, har själv klätt en till Stellas rum. En stor golvlampa med lantbruks djur.
Nu ska jag bara finna tid att klä om den i fönstret med, med samma tyg.
Ha en mysig onsdag, kram Malin

Britta sa...

Jättegullig!

// Britta

Vardag och flärd sa...

Så smart! Jag, som inte brukar limma och klistra, undrar vad du använt för lim? Har man samma till tyg och papper? Dum fråga men jag måste fråga!
Kram Eva

Tre Tanter sa...

Så himla rar den blev :) ha en fin dag, kram från oss 3

dagdrömmar i vitt sa...

Hej vänner :) Sicken söt lampa :) Här hemma har vi alltid gjort våra egna barnsaker också. Men nu är de så stora så nu börjar de bli lite tveksamma till all målarfärg och annat. Måste man du göra allt själv, frågar de mig ibland, hihi
Ja ja var ålder har sin charm ;)
Ha det så gott båda två<3
kramkram<3nettan

Anette Ryan sa...

Nu blev jag sugen att försöka. Har två "överblivna" lampor med vita skärmar som jag inte ännu bestämt vart de ska få bo. Kanske lite färg & tyg skulle göra att de hittar ett nytt hem?
Tack för tipset.
Kram Anette

Fiffiga Systrar sa...

Vad kul att ni gillade lampan! Ni som funderar på att göra en egen tycker jag absolut ska göra det. Det enklaste och snabbaste pysslet!

Till den här lampan använde jag vanligt flytande hobbylim, vet att jag någon gång även använt trälim... man tager vad man haver!! Lycka till! Kram emelie

Petra / Popetotrora sa...

Härligt med djungellampa!

Och tusen tack för de rara orden i inlägget nedanför! Dom värmde verkligen!! :)

Erika sa...

Jättefin lampa! Önskar att jag hade en liten prins eller prinsessa att göra en sådan till - men de är stora nu. Det får bli andra mönster och färger! Kram!

Malin på pastill.nu sa...

Vad söt den var!!