söndag 19 februari 2012

Att virka rosor och att vara Månadens bloggare i Lantliv


Att virka är ren avslappning för själen och som småbarnsförälder det enda sättet att hålla sig vaken i
tv-soffan på kvällarna.
Därför kastade vi oss över garn och virknål när vi fick mönstret på virkade rosor häromdagen.
Ett riktigt framför tv.n projekt som blir färdigt på ett kick. På någon timme har man flera stycken små rosor i härliga färger.


Beskrivningen finns i nya numret av härliga tidningen 101 Ideér och efter en test-ros med näsan nere i beskrivningen så virkar man rosor på löpande band utan att behöva koncentrera sig nämnvärt.
Härligt fördriva-tiden pyssel helt enkelt.
Vad vi ska ha de små rosorna till vet vi ännu inte riktigt, fast visst har vi några ideér på lut.
Vad det blir kommer ni få se när någon av de förverkligats.



Så till lite press-nytt. Vi har glädjen att berätta att vi i Mars månad är utnämnda till Månadens blogg i underbara tidningen Lantliv.
Vi sträcker på oss lite extra eftersom det är en av våra absolut favorit tidningar.
Nya numret är ute i butik 21 februari.
Vi önskar er en riktigt fin och härlig söndag!

Rosvirkande kramar från oss! / Fiffiga Systrar



 



20 kommentarer:

mamsi sa...

God morgon!
De där rosorna kommer jag att ge mig på! Sååååå söta! Grattis till "Månadens Blogg" i underbara Lantliv!
Kram!

Annika GW sa...

Så roligt! Grattis! Spännande att få se vad det blir av de fina rosorna ! / Annika

Anette Ryan sa...

Oj vad söta blommor! Jag brukar också ha just virkning i TV soffan för att "rättfärdiga" min tid där. Känns liksom att man bara sitter och inget gör ibland..jaja jag vet att man behöver slappa men det är roligare att ha något för händerna. Undrar om det går att få tag på beskrivningen så här borta i Australien?
Kram på er Anette :-)

Anonym sa...

Ett jätte grattis till Månadens blogg.

Kram Birgitta

Linda sa...

Läste nya Lantliv idag, och blev så glad då det var ni som var månadens blogg!:)

Grattis grattis till er!

Kram Linda

Vilmas Hus sa...

Grattis till månadens blogg=) Va kul! Det känns jättekul med det nya jobbet men tyvärr är det inte så lämpligt att fortsätta blogga men jag kommer fortsätta kika in hos er!!

Kram Charlotte

Borgmästaren sa...

Det var roligt. Grattis! Håller med om att virkning är det enda sättet att hålla sig vaken framför TV:n. Det var verkligen en beskrivning som var på pricken. Själv går jag loss på mormorsrutor på autopilot.

vardaxlyx sa...

JÄTTE grattis!! Jätte fina rosor och två söta rosor hihi!
Jag vill även önska dig en kanon trevlig söndag!!
Kram i massor!!

Vardag och flärd sa...

Grattis, så roligt för er! Fina rosor, jag var i veckan och tittade efter 101 idéer men den fanns inte på Ica Maxi, hoppas den finns nu!
Kram Eva

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis, vilken ära och bli månadens blogg i Lantliv. Det är ni så väl värda, ska hålla utkik efter det. Fiffiga rosor, såna kan passa bra till mycket.
Kramar
AnnaMaria

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Hei på dere!
Og takk for koselig kommentar på bloggen min:)
Så søte roser,herlige farger til å bli glad av!
Og månedens blogg,gratulerer så mye!
Ønsker dere en fin ny uke:)

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Men vad roligt!! Grattis!!! Det var ju helt rätt!!
Kram!!

Anna sa...

Vilka fina rosor! Tyvärr är mina virkkunskaper lite för dåliga!

Grattis till månadens blogg! Ni inspirerar så jag förstår utmärkelsen! Stor kram från ett regnigt Gotland!

Erika sa...

Inte konstigt alls att ni blir rosade! NI inspirera oss alla med era fina tips och vackra bilder. Grattis och kram!

väster sa...

Vad roligt, stort grattis till er och er fina blogg! Och rosorna blir man ju sugen på att testa. Ha en fin vecka! Kram

Alexandra - Pysselmaniker sa...

Vilka fina rosor! Hmm. Jag måste ha bläddrat igenom tidningen på tok för fort för det mönstret missade jag!
Grattis till att ni blev månadens blogg!

Gärdet sa...

Vackra rosor i underbara färger! Grattis till månadens blogg utmärkelsen! Jag prenumerar på tidningen så jag har redan kikat ;)

Malin på pastill.nu sa...

Jättesöta rosor! Jag har provat att virka på fri hand, det gick det med, men är nyfiken på hur mönstret ser ut!

Stort GRATTIS till utmärkelsen i tidningen, vad roligt!!

Elin (LJUVA HEM) sa...

Stort grattis till er fina utnämning i Lantliv! Jag förstår om ni är superstolta. Lantliv är en av mina stora favoriter här hemma också. Det här är ni så välförtjänta av, nu kan ännu fler upptäcka er härliga blogg! KRAM PÅ ER

Anonym sa...

HEJ fiffiga ni!! (o de är ni verkligen har jag konstaterat nu, efter en kvart på er blogg!)
Jag undrar om ni möjligen kan tänka er att avslöja i vilket nr av 101 idéer de vackra rosorna finns?? *blinkblink*
Såå fina!! Jag skulle så gärna vilja ha mönstret.
TACK på förhand! KRAM/m.