tisdag 7 februari 2012

Veckans Goding - Godaste Semlan

Vi har fått efterlysningar på semlereceptet som vi utlovade för några veckor sedan. Därför tänkte vi att vi i denna Veckans Goding skulle stilla er nyfikenhet och bjuda på de godaste semlorna!  Många semlor har man smakat i sina dagar men vi tycker helt klart att dessa vinner över alla.
Det som är viktikast med en semla är själva bullen.. eller hur. Är bullen torr spelar det ingen roll hur god mandelmassan och grädden är, upplevelsen är helt klart förstörd ändå.
Dessa semlebullar har vår mamma alltid bakat och vi vill mena att hon är något av en expert på det!
Fluffiga, saftiga och fina att se på är succen ett faktum.

Ingen semla utan mandelmassa, vår semla är fylld med vår pappas underbart goda mandelmassa som gör hela semleupplevelsen perfekt!

Recept på Godaste Semlan hittar ni som vanligt under Veckans Goding!


Vi hoppas att vi kunnat sätta igång semlesuget i er kära läsare..
Fram med bakgrejerna och njut en härlig tisdagsfika!

Vi önskar er en underbar dag!

Semlekramar från oss! / Fiffiga Systrar


5 kommentarer:

♥ Fikamonster ♥... sa...

Åh tusen tusen tack. Det var verkligen efterlängtat!!! Semlebak i helgen då ;-). Önskar er en go dag!

Kram Fikamonster

RackarTuss sa...

Ser gott ut fast jag inte gillar semlor :)

Erika sa...

I ett försök till viktminskning äter jag just nu inga semlor... Men jag måste erkänna att jag blir baksugen när jag ser ert recept. En semla ska jag väl kunna äta i februari!? Jo, så får det nog bli. Kram!

Casa of Mia sa...

Åh vad jag blev sugen på semla kram

Anna sa...

Har precis ätit årets första semla och tänkte att jag nog ska ta och baka mig lite semmelbullar i veckan! Ska absolut testa erat fina recept!