tisdag 30 augusti 2011

Svamplycka


Jag har länge tänkt att jag skulle ta mig ut i skogen och plocka svamp. Jag älskar att plocka svamp nämligen men tiden har inte räckt till och jag har förtvivlat lyssnat och läst om alla andras svamplycka, men så i söndags fick jag chansen. Jag lämnade prinsen hos sin far och så tog jag hunden med mig ut i skogen. Bara vovven och jag och skogens sus.. ah! Livskvalitet!
Så när jag gick där som bäst och kastade pinnar åt min lycksaliga hund (som behöver mycket mer mattetid än vad han får) snubblade jag nästan över lysande gula kantareller. Så stolta och fina bara var de där vid mina fötter.. Vilken lycka!



Håller ni inte med mig om att när man väl sett en svamp så är det som att svampblicken åker på och så hittar man helt plötsligt svampar lite överallt? Särskilt så tycker jag att det är med trattkantarellerna. De är ju lite luriga till färgen men har man fått syn på en så ser man trattkantareller överallt sedan.. 


Lyckan var total när jag hittade både gula kantareller, trattkantareller och svart trumpetsvamp.
Jag återvände till man och barn med massor av svamp och helt ny energi och livsglädje.
Tänk vad lite skog, en hund och lite svamp kan göra för självkänslan.

Hoppas ni får en fantastiskt härlig tisdag mina vänner!

Smörstekta kantarellkramar från lilla mig! / Emelie   Fiffiga Systrar




12 kommentarer:

dagdrömmar i vitt sa...

Hej vännen , vad avis jag blir att du tagit dig tid att plocka svamp,,, det vill jag också, hihi. Men det får nog bli när jag är pensinär ;)
Ha en skön dag, jag börjar med massage ;) Härligt, hihi
Kramelikram <3 nettan

Ett ögonblick sa...

Hej och go´morron!!:)
Så kul att ni tittade in hos mig och tack för den gulliga kommentaren.
Vet ni, Här Hos Er hittade jag mitt andra Paradis!! Vilken drömblogg!! motsvarar mina intressen precis och den utstrålar så mycket energi och glädje (som jag saknar ibland)...så jag blir bara lycklig när jag läser:) det var mycket beröm;) och det är precis så jag känner.
Veckans goding...mums!! Kantareller och trattisar också mums! Skogen och hunden/arna visst är det livskvalitet...

Ha en Härlig Dag!
kram lisamaja

PS. Jag lägger er i min blogglista så har jag lite koll på Er;)

Marthina, Holmbytorp sa...

Vilken härlig skörd! Mmmm smörsteka kantareller.... Kram på er!

Vardag och flärd sa...

Det är bland det roligaste som finns att gå ut i skogen och plocka svamp, det är så njutningsfullt och härligt! Så kul att du hittade trumpetsvamp, det har jag inte hittat på många år.
Kram Eva

HEMLÄNGTAN sa...

Lycka! Svamp är ju så otroligt gott och en skogspromenad gör verkligen gott för själen. Det är något som tänker på varje helg också, men som sagt, tiden räcker ju aldrig till...

Ha en bra dag!
Jenny

Hildas hem - Sofia sa...

Åh, detta får mig att längta ut i skogen! Jag har bara varit ute EN ynka gång i år. Men mer ska det bli nu! :)

Jag önskar er en fortsatt härlig tisdag!
Kram Sofia

LOTTAS HOME sa...

Mums, vilken lycka!
Trevlig kväll.
Kram Lotta

Tina sa...

Himmel o pannkaka, så duktig du är! Så himla gott!
Jag kan ingenting om svampar men äter gärna!

Stor kram!

Anonym sa...

Visst är det underbart att vara ute i skogen och plocka svamp...

Kram Birgitta

Elisabeth sa...

Hej och tack för kommentaren. Vilken fin och personlig blogg ni har, jag ska genast lägga till er på min sida! Har ni varit på skroten i Kinna någon gång? Om inte så kan jag berätta lite om ni är intresserade av tyger! Haha såg också att ni kommer från O-hamn, min dotter har träffat en kille från denna stad...hälsningar Elisabeth/klarasvind

Mamma C sa...

Så gott med nyplockad svamp. Kanske en kvällsmacka med stekt svamp på?
Kram Mamma C

Vi i Villa Ville kulla sa...

vISST ÄR DETTA SKOGENS GULD MAN BLIR LIKA GLAD VARJE GÅNG MAN KOMMER HEM MED DESSA!

Lotta