torsdag 25 augusti 2011

Att vara en samlare


Jag är en samlare. Detta är något jag inte insett förut men visst är det så, jag är en samlare.. en burksamlare. Jag är svag för vackra burkar helt enkelt. Jag tror att det beror på att jag gillar tanken att kunna lyfta på locket och kika vad som finns i.. Kanske en god kaka, smarrigt godis eller varför inte bara något vackert..
Burk-kärleken började redan när jag var liten och var hemma hos tant Gunvor. Hon hade en gran i glas med olika lager som alltid var fylld med godis. Det var det bästa jag visste att springa in i hennes vardagsrum och titta på den där granen.. ( och äta godiset)  Sedan dess är jag fast.


Så med facit i hand så har det blivit en hel del burkar genom åren.. Några är arvegods, några är loppisfynd och några av de är nytillverkade.




Burkar är alltså min last här i världen. Min syster köper muffinsformar och jag köper burkar.. Det är liksom svårt att gå förbi en fin burk i en affär eller på en loppis.. oftast får den följa med hem..

Har ni något som ni samlar på?

Hoppas ni får en underbar torsdag!

Burkiga kramar från mig till er! / Emelie   Fiffiga Systrar

16 kommentarer:

LOTTAS HOME sa...

Hej!
Såå många vackra burkar! Håller med dig, man kan aldrig få för många, ler.
Jag har nog mest dille på kökshanddukar, men även muffinsformar och burkar finns det gott om i mitt kök.
Ha en fortsatt fin dag!
Kram Lotta ♥

Sara sa...

Me encántan las cajas de hojalata antiguas tienen algo especial han sido usadas hace a lo largo del tiempo y son especiales,muchos saludos.

Marthina, Holmbytorp sa...

Så vackra burkar! Det har jag också dille på, burkar och lådor och smart förvaring. Och kuddar... Och gamla saker...

tinajo sa...

Hm, vad samlar jag på...? Jordglober (om man kan kalla det samling när de är 3 st) och vackra papper har jag mycket av hemma. Annars är det nog mest en blandad kompott av allt jag tycker om. :-)

FaB Keramik sa...

Ja burkar är ju bara för lockande att köpa, kan ju användas till allt! Jag har nog en liten burklast jag med..
Snygga var dom!
Kram Frida

Unknown sa...

Så mange fine bokser, jeg elsker også bokser, spesiellt IRA sine. Også kjøper jeg også cupcakes former...ååå, det er jo så mye fint;) Klem W.

Sanna sa...

Underbara burkar! <3 Hmm vad jag samlar på..ojoj..det är så mycket så det går inte säga bara en sak.. =D skratt..

Mysig inspirerande blogg ni har.. =)

Kraaaaam
Sanna

Anonym sa...

Jag har inget speciellt som jag samlar på, jag gillar gamla saker med patina... Så jag är nog också en samlare på allt som är mysigt och gammalt...

Kram Birgitta

Johanna Stålros sa...

Jag är oxå en samlare, på plåtburkar, stenar, snäckor, glasflaskor/ burkar/ vaser.....hihi. Dina burkar är jag grymt avis på;)

Mamma C sa...

En gullig samling av fina små och stora burkar. Har nog inget speciellt som jag samlar på.
Kram Mamma C

A House With A View sa...

Vilka vackra bilder på såååå charmiga burkar! Jag har några burkar efter min mormor och gillar dem skarpt! Har bland annat lösvikts-the i en av dem! Jag samlar inte på något speciellt... skulle vara skor då, haha.

Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

Randiga Tråden sa...

Vilken underbart härlig blogg, jag blir genast följare. tack för att ni tittade in hos mig. Brittmari

Ann-Catrin sa...

Här är en till som bara älskat gamla fina burkar..
vilken ljuvlig samling du visar!
Kram
Ann-Catrin

erleichda sa...

these tinboxes are devine... i think i collect books. and glass jars. i have so many of those two things that it shuld count as a collection ; )
have a lovely weekend girls!

Evashusotorp sa...

Oj så många vackra burkar, jag gillar oxå burkar och har samlat på mig lite, förresten jag samlar på nästan allt som jag orkar bära med mig.
Ha det fint!
Eva

E.R.R.Y sa...

Åh så många fina burkar!

Tack för era söta kommentarer hos mig. :)