lördag 6 augusti 2011

Nött blir nytt

 Men... tänker ni nu... Pelargoner idag igen? Varför denna dille på pelargoner helt plötsligt?!

Jo förstår ni kära vänner. Trots pelargonerna på bilden så är det faktiskt inte dem det handlar om utan krukorna de står i! Jag tyckte bara att den härliga rosa färgen passade så jättebra till mina nya upp-piffade ytterkrukor. Mina nya krukor som låg i en korg som jag ropade in på söndagens auktion! Det är ju så härligt när man spanar in en sak lite på håll och sedan när man får klenoden i sin ägo så visar den sig innehålla fler skatter! Underbart! 

 I min korg, som jag tycker är ett superfynd, låg dessa bruna krukor. De kan väl kanske vara snygga i sig men jag är inte så mycket för bruna krukor... tycker inte riktigt att blommorna kommer till sin rätt i den färgen... och så passar det inte så väl in hemma hos oss. Däremot så tyckte jag att de hade stor möjlighet att bli snygga... efter lite styling! Mönstret är ju läckert tycker jag!

Så... jag plockade fram den älskade sprayfärgen...

 ...och sprayade krukorna högblankt vita! Visst blev det snyggt?!

Helt plötsligt, bara sådär som en bonus, har jag nu två nya snygga ytterkrukor! Suveränt! Vilken tur att det nötta som någon annan inte vill ha, kan kännas så nytt och fint hos mig!

Jag älskar att fynda och fixa! Det är lycka!

Ha en strålande lördag!

Spraydoftande bonuskramar till er idag! / Elin   Fiffiga Systrar
 

12 kommentarer:

LOTTAS HOME sa...

Kul att fynda!
De blev ju supersnygga.
Ha en fin helg!
Kram Lotta ♥

Blixtrande Idéer sa...

Vad härligt att lite färg kan göra sån skillnad, jättefina blev dom!!

Edith och jag sa...

Hur fint som helst! Sprayfärg är väldigt användbart.
Maria

Johanna Stålros sa...

Alltså den där älskade sprayflaskan, vad skulle man göra utan den???? Superfint. Kram Johanna

Marthina, Holmbytorp sa...

Snyggt! Vilken sorts sprayfärg har du använt?
Kram Marthina

Tina sa...

En sån skillnad!
Inte dumt alls, sprayfärg är ett måste i mitt skåp..

kramen!

Anette sa...

Hvor er de blevet fine :-))
Utroligt som maling kan forandre ting.
Er selv stor fan af spraymaling.

Mange sommerhilsner fra Anette

lolla sa...

men de där krukorna blev ju superfina
höga och härliga ser de ut att vara
kram lolla

Johanna sa...

OJ! Det blev väldigt fint!!!

LyckligaPraliner ♥ sa...

De blev verkligen fina. Tror faktiskt att de krukorna gör sig bäst som vita. Snyggt! :) Jag har också sprayat höga bruna ytterkrukor, fast tidigare i sommar. Trevlig helg! :)
Ann-Louise

Hildas hem - Sofia sa...

Det där blev ju jättefint! Mönstret var ju verkligen sött och kom fram finare i vitt!

Det är underbart när man ropar in lådor på auktion och finner skatter som man inte hade tänkt på :)

Jag önskar er en härlig dag!
Kram Sofia

Anonym sa...

Jättesnyggt! Vilken sorts sprayfärg använder du?