måndag 8 augusti 2011

Fiffiga Systrars Önskelista - Ett eget pysselrum

 Fiffiga Systrar önskar sig... Ett pyssel rum som detta! Ett alldeles eget rum där alla prylar får plats... Där det man grejar med kan ligga framme till nästa gång det finns tid för pyssel! Tänk så underbart att inte behöva plocka fram och plocka undan varje gång. Att bara kunna gå in i sitt rum och fortsätta precis där man slutade! Vilken dröm!

Vi önskar oss ett (varsitt) rum fyllt av inspiration! Hyllmeter av tyger och papper i härliga färger och mönster! Band och smågrejer i fina brukar och lådor! Färger och penslar och lim och glitter och sprayburkar och saxar och verktyg... Bord för datorn, för symaskinen och ändå bänkyta kvar för pysslandet! Och såklart...en stor vägg avsedd för en riktigt härlig mood-board! Lyx!


Vi skulle gärna byta något av våra rum mot Alicia Paulsons underbara pysselrum som vi visar på bilderna! Lyllos henne!! Precis ett sådant rum vi vill ha... ja alltså... varsitt sådant rum såklart! 
Vilken dröm!! Åh vilken dröm!!

Ja... ett eget pysselrum... Det är nog det som står allra högst upp på önskelistan! Det är det faktiskt!

Det är nog dags att börja leta utrymme till pysselrum... en garderob kanske det kan bli över iaf... alltid något!

Skimrande önskekramar till er idag! / Fiffiga Systrar

15 kommentarer:

Marthina, Holmbytorp sa...

Ja, vilken dröm! Kanske något man kan fixa när barnen flyttat hemifrån :)

Skogslyckan sa...

En dröm som många av oss delar! Ha en fin start på nya veckan!
Kram Pia

Louise Backskär sa...

Ja tänk om man hade ett sånt härligt rum! Ett plus är att hon valt turkosa väggar som ju är min absoluta favvofärg! Ett rum fullt med pyssel är lycka!

Kramelur

Johanna Stålros sa...

Ja en dröm som blev sann för mig...jag letar fortfarande efter hyllor så jag kan få ha framme allt och inte nerlagt i lådor. Börjar semestern idag och ska försöka sitta en del därinne;) Kram Johanna

**Sanna** sa...

Vilka härliga bilder ♥ Jag skulle verkligen inte tacka nej till ett sådant rum! Som någon skrev i en tidigare kommentar, kanske när barnen har flyttat..
Ha en fortsatt trevlig dag!
Kram

Anonym sa...

Håller precis att göra iordning mitt sy-pyssel och gästrum, sonen har ett stort gammalt bord som jag hoppas att jag får överta...
Kram Birgitta

Black Iris sa...

Tänk att just den här drömmen håller på att gå i upp-fyllelse för mig. Jag kommer nog inte att få till det så mysigt som det ser ut på era bilder men som sagt, man kan bara lämna arbetet man håller på med tills nästa gång man har tid för det. Ska bli så underbart.. Kommer nog så småningom bilder hos mig.
Härlig blogg ni har där det sprakar av färger.
Det gillar jag..

Kram Maidi

Marie - Systrarna sa...

Tror att jag och syrran bara håller med er i den här frågan!! :-)

Emilia sa...

Ja, ett sånt där pysselrum skulle man självklart ha ;)

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vilket himmelrike!! :)
Ett eget pysselrum står HÖÖÖGT på min önskelista och nångång ska jag väl vara snäll nog att få ett tror jag!! Kram!

Jennica... sa...

Absolut underbart rum! Och underbara färger! Jag har en pysselplats men den är låååångt ifrån såhär fin och inspirerande.

Jättefin blogg! Inspirerande! Första gången här, men absolut inte sista. Vi ses igen!
Kram Jennica

Tina sa...

Den drömmen har jag uppfyllt men jag har inte så mycket tuyg därinne. Dock papper o pennor..

kram!

Randi sa...

Hei! takk for koselig kommentar på bloggen min! Så fint at dere la igjen et spor, så fant jeg dere også:) Kjempekoselig blogg dere har! Jeg har første arbeidsdag etter ferien i dag, og ute er det kaldt! Tilogmed snø på fjelltoppene! Hvor ble denne sommeren av???? :) Klem.

E.R.R.Y sa...

Åh, nu blev jag sugen på att måla väggarna i mitt pysselrum i härlig turkos! Men jag inser att jag är lyckligt lottad som har mitt underbara färgglada pysselrum. Min dröm gick i uppfyllelse! :)

Malin på pastill.nu sa...

Ehm, JA TACK! Herregud så fint!