tisdag 23 augusti 2011

Fyndlådor..


Det har varit många auktioner i sommar, mycket fynd har ropats in. Både stora och tunga grejer och så lite mindre småsaker. Många släp har tuffat ifrån auktion efter auktion proppfyllda med sådant som kanske inte behövdes men som faktiskt bara inte gick att låta bli att ropa in eftersom ingen annan ropade eller för att de var sååå vackra..
Mycket jobb har vi framför oss med alla möbler som står i "målarkön" uppe på logen.. För det är ju kanske det man inte tänker på när man viftar in en möbel.. de är ju inte färdiga. Det ska ju målas...
Visst är det terapi att måla men tiden räcker inte till riktigt längre..
Därför är jag så glad över mina fynd som är färdiga som de är. Jag har ropat in en del tyglådor i sommar. Ibland är det rena rama skräpet men ibland har man tur.


Jag har till min glädje fyndat vackra virkade dukar, små bebislakan, quiltade överkast (!) och fantastiska kökshanddukar på det viset.
Det som är så bra med sådana där lådor är att nästan ingen annan ropar på de och jag kan förstå dem, vid första anblicken ser det inte roligt ut. Ofta är det vita linnet gulnat och tråkigt och kanske fläckigt men ack så dumt det är att strunta i de här lådorna. En omgång på 90 grader i tvättmaskin så är de oftast som nya igen och där står man med en skatt som man ropade in för högst 50 kronor..

Vad jag ska göra med mina fina kökshanddukar vet jag inte riktigt än, kanske syr jag några fina kuddar eller sparar jag de till ett lapptäcke.. I vilket fall som helst är jag glad att jag struntade i att de såg tråkiga ut där i fyndlådan...

Har ni gjort några riktiga fynd i sommar?

Hoppas ni får en fantastiskt härlig dag!
Tisdagskramar från mig! / Emelie  Fiffiga Systrar



15 kommentarer:

Unknown sa...

Hei, de var jo så fine. Jeg har også mange slike og bruker dem som servietter/napkins når jeg dekker på bord til selskap etc, ha en fin uke videre. Koser meg slik med bloggen deres;) Klem Wilhelmine

Humlans Lott sa...

Hej,

Vilken trevlig blogg - hit tänker jag ofta titta in!

Visst är det härligt med fynd! Själv ärvde jag hur många fina gamla linnehanddukar som helst av min pappas sambo, vars barn ratade dessa arveskatter. Lyllos mig :o)

Ha det gott!

Marthina, Holmbytorp sa...

Jättefina! Man kan ofta göra fina fynd i de där lådorna om man gräver djupt :) Jag har gjort en hel del fynd i sommar, massor av textil, och diverse konstiga saker som jag inte har klurat ut vad det ska användas till! Tur att man har gott om plats att hamstra...

Änglarum sa...

Hej! oh så roligt med fynd.har inte själv gjort så många i sommar,men det får bli höst loppisar för mig :) ha en fin dag
kram kram Jessica

Lantligt i smultronbacken sa...

Tack snälla för era goa kommentarer hos mig, det värmer i hjärtat.

Mysig blogg ni har som jag då fick äran att hitta in till. Den följer jag gärna. Passar mig utmärkt!

Kram Teres

Johanna Stålros sa...

Ja vad du än gör så blir det fint!!!! Kram Johanna

Vardag och flärd sa...

Så många fina handdukar! Du kan ju sy ihop dem till en duk till trädgårdsbordet, ska bli roligt att se vad du använder dem till.
Kram Eva

Anonym sa...

Precis sådana handdukar har jag efter L:s mormor, de är fina och håller länge...

Kram Birgitta

Källeboda lantliv sa...

tankens kraft ! visste inte att ni med visar hanndukar idag ..hi.hi...sååå charmiga ..kram jeanette.kallebodalantliv

Källeboda lantliv sa...

jag igen ..kom just på att jag sett en dukning med dom som underlägg ..riktigt fint ! lycka till med fantasin..ja kul att ropa in fynd lådor ..vi stt så länge sisst så vi hade massor av 20kr lådor med oss hem ..kram jeanette.kallebodalantliv

Min plats i solen sa...

Så många härliga fynd och jag kan inte låta bli att le åt de ljuvliga bilderna. Exakt samma kökshanddukar har vi här hemma. Ärvda i genarationer. Tänk om de kunde tala. Vilka historier de kunde berätta. :)

Kram Lotta

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Hallå där fiffiga systar!!! Men oj... ska erkänna att jag blir lite avis.... när jag läser att ni har en loge. Alltså... det skulle jag också behöva. För lite mellanlagring så där :-)) Å i väntan på. Har bara varit på en endaste auktion i somras. Men den gav mycket.... nya tillskott till hemmet :-)) I sedvanlig ordning är det jag och barnen som åker och sen får maken snällt komma med släpvagn. Slår nästan aldrig fel hihi....

Vilken härligt fiffig blogg ni har!!! Kul med pyssel, Fast jag håller mig mest till enkla trädgårdspyssel. Panduro är en favvobutik. Är så glad att det finns en nära där jag bor. Men sen hittar man ju pysselgrejer lite överallt förstås, på de mest oanade ställen - eller hur!!

Grattis till de fina handdukarna förresten! Ropar också ofta på sånt ingen annan ropar på hihi... Tex udda bestick.

Ha det gott!
/Charlotte

Lotten sa...

Vilka underbara kökshanddukar!

Kamilla sa...

Jag älskar fyndlådor. Det är så spännande att ropa in utan att riktigt veta allt som gömmer sig däri. Jättefina handdukar.
Kram

Johanna sa...

Åh va härligt det är med fyndlådor.
Själv har jag tyvärr inte kommit iväg på en endaste auktion denna sommar.
Men jag har lyckan att för flera år sedan fått ärva massor av handdukar, dukar och lakan av min farmor! Underbart!

Något som inte kan sägas nog med gånger:
Er blogg är en fantastiskt inspirationskälla!!!
Massor av kramar till er!