lördag 20 augusti 2011

Lycka i brevlådan..


Det finns nog ingenting som kan få oss systrar att hoppa högre av lycka än när Pandurokatalogen ligger i brevlådan.. ( tja det skulle vara om Johnny Depp låg i brevlådan kanske.. ;) )
Men i allafall så är det ren skär lycka när Pandurokatalogen dimper ner och det gjorde den i onsdags. 
Vi hade också turen att få gå igenom sida för sida tillsammans eftersom vi träffats för att ... FIKA.. :)  



Nu är det så att Pandurokatalogen är inget som bläddras igenom på en kvart av oss knasiga systrar utan det tar tid... lång tid. Det ska bläddras och skummas och diskuteras och märkas och så när vi kommit till sista sidan så börjas det om igen.. Vi kunde ju ha missat något och var det inte en väldigt fin fiffig grej på sidan 3 som vi glömde märka... ja så där håller vi på i tid och otid.

Höstkatalogen var i varje fall fantastiskt inspirerande och innehöll massor av fint! För mycket fint..
Kolla bara in Tildas kollektion... åh suck!  Det kanske känns lite väl tidigt att börja prata julpyssel men åh så mycket fint vi vill pyssla!! Får nog börja nu om vi ska hinna med allt.. :)

Ett litet tips från oss är att kolla in Panduros tyger, särskillt Tildas tyger tycker vi är fantastiska.

Så där nu väntar en fullspäckad lördag. Blir det någon tid över så blir det garanterat att bläddra vidare bland ljuvliga tyger och pyssliga små paljetter..

Hoppas ni får en fantastiskt fin helg sötaste ni!

Pysseltrånande kramar från oss! /  Fiffiga Systrar

17 kommentarer:

Tina sa...

Den gillar jag med, ska hämta en när jag går förbi idag..

kram!

Rigmor sa...

Å nu var jag ju så nyfiken efter ert besök på min blogg...Å rubriken på bloggen är solklar, den är hemtrevlig!! sen när jag läst förstår jag att ni är snäppet värre än mej...jag pysslar inte så mycket längre, men jag går och småfantiserar om pyssel...men kommer liksom inte till skott. Var inne på Panduro när jag sist var på det storavirrigaköpcentrat utanför den stora staden här, och nu är jag ganska sugen på att göra lite canvastavlor utav en del av mina bilder...om jag klarar det!!
Ha´en fin lördag, vädret ser ut att åtminstone här vara exemplariskt för pyssel...
Kram

Petra / Popetotrora sa...

Men vad fasen... alla verkar blogga om att dom fått Panduro-katalogen... men jag har inte fått den. :-( Jag vill också ha den, läsa, bläddra och inspireras!
Ja ja... jag får väl gå förbi och hämta en i butiken istället.

Mamma C sa...

Har bläddrat fram och tillbaka i den sedan i onsdags oxå. Konstigt så hittar man något man vill ha varje gång.
Kram Mamma C

HannasHörna sa...

Hej! Det låter kul att ha någon o dela pysselintresset med. Nu ska jag gå in o beställa katalogen. Kram

LyckligaPraliner ♥ sa...

Hahahaha "Johnny Depp i brevlådan" :)) Vad roligt. Jag såg precis framför mig hur han låg där bland posten, trångt och eländigt med de snygga benen hängande utanför :)) Tack för den synen! Ingen Johnny Depp men väl Panduro. Inte illa. Vad mysigt ni verkar ska ha det. Fika gott och bläddra i Panduro, småprata och planera :)
Ann-Louise

lolla sa...

hihi....
skrattade gott när jag läste inlägget, jag blir också alldeles galen när Panduro dyker ner i postlådan...den blir många kvälars kvälls lektyr för mig.
mycket fint i denna som vanligt
kram kram lolla

Johanna Stålros sa...

Åhh visst är det en underbar känsla att sätta klorna i en rykande färsk katalog;) Önskar er en fin lördag. Kram Johanna

Anonym sa...

Vilken underbar lördag ni får, först att träffas och ta en fika... Sen pandurokatalogen, kan det bli bättre.

tinajo sa...

Vad kul - jag har inte kikat i en Pandurokatalog på länge. :-)

Elin sa...

Vilken fin blogg ni har, här trivs jag!
Tack för att ni tittade in hos mig.
Kram Elin

Alexandra sa...

Åh vad ni är duktiga, har precis flyttat till ny lägenhet så perfekt att ha en blogg som er att kika in på när fantasin tryter.

Ni är länkade på min blogg och det kommer inte vara sista gången jag länkar till er.

Kram på er

Signe sa...

Ja denne fikk jeg også her om dagen og der var det MYE fint! Og jeg er helt enig at svart var en vanskelig farge, ikke noe vi har særlig mye av. Men jeg fant da litt :)

Klem og en finfin lørdagskveld til dere,
Signe

Kanel & Cayenne sa...

Just nu är vi på Formland mässan i Danmark, och även om jag vägrar att tänka ens på hösten, så måste jag erkänna att vi går här och samlar på oss massor av idéer och inspiration inför julpysslet! :)

Ha en fortsatt skön helg!
Kram Jennica

Sandra | Inspirera Mera sa...

Haha ja nu kan jag pandurokatalogen utan och innan. Funderar nämligen på att göra alla trycksaker till vårt kommande bröllop :)

Svar:
Härligt! Själv har jag spraymålat alla vägg- och eluttag i sommar.

Lina W sa...

Tack för tipset om Tildas kollektion! Hittade precis det tyg jag har letat efter sen förra sommaren!!! TACK TACK TACK

Kram/Lina

Fiffiga Systrar sa...

vad kul LINA att vi kunde hjälpa till då!! synd att vi inte tipsade dig lite tidigare bara.. ;) kramis

tack söta goa ni för alla mysiga kommentarer! kraaaam