torsdag 18 augusti 2011

Min lilla pysselhörna..


Ni vet ju hur mycket vi önskar ett eget pysselrum vid det här laget.. Ett sådant som det här som vi lagt till i Fiffiga Systrars Önskelista.
Men... jag är faktiskt mycket lycklig över min lilla pysselhörna som jag har i sonens tänkta barnrum.
Ett litet slagbord får agera pysselverkstad här hemma. Det är så skönt att slippa plocka bort allt pyssel när man pysslat. Det kan ligga framme och jag gillar när det ser så där lite kreativt stökigt ut. Lite tyger här, lite garner där och många projekt på gång samtidigt!
LYCKA!



För just många projekt på gång samtidigt är något jag gillar att ha.. Känner jag inte för att virka så kan jag måla, känner jag inte för att måla så kan jag sy o.s.v..
Behöver aldrig bli pysseltorka då om ni förstår..


I fönstret har jag lutat några inspirerande böcker ( istället för krukväxter som jag ändå bara dödar), jag tycker att det är ett bra alternativ för sådana som mig.. ;)
Jag har använt mig av kakfat och fina burkar och skålar som förvaring.. Fiffigt tycker jag.



Vi har en fantastisk årstid framför oss nu. Hösten! Då det är tillåtet att krypa in och tända ljus och sitta och pyssla tills ögonen svider.. Med regnet som smattrar mot rutan och vinden som viner där utanför är det inte svårt att få ideér eller inspiration. Hösten är pysslarnas årstid!
Välkommen!


Hoppas ni får en underbar torsdag kära läsare!

Stora kramen till er / Emelie  Fiffiga Systrar



14 kommentarer:

LOTTAS HOME sa...

Hej!
Vilken härlig inspirerande pysselhörna.
Man blir ju sugen bara av att se den, ler.
Nu vill jag sätta igång med massa projekt...
Ha en fin dag!
Kram Lotta ♥

mrsmerriwhite sa...

oh, soo lovely pics !!
vintage greetings
mina

Systrarna Borg sa...

Visst är det underbart med en egen pysselhörna, även om ett eget pysselrum hade varit att föredra ;)
Själv har jag gjort ett pysselhörn i en del av vardagsrummet. Där kan jag sitta och scrappa och måla.
Kram Malin

Johanna Stålros sa...

Kreativt kaos gillar vi;) Kram Johanna

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Att ha många projekt på gång samtidigt är toppen! Ledsnar man på det ena är det bara att ta sig an ett annat som finns i närheten. Då blir alla lika roliga!! Ombyte förnöjer vad gäller vissa saker!
Kram!

Sara sa...

Bonito sitio para crear cosas bellas,saludos.

Anonym sa...

Jag gillar hösten, vet ej varför... Man får mer pyssellust...

Kram Birgitta

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilken mysig pysselhörna! Jag är inte så pysslig av mig, men här får man verkligen lust att skapa.
maria

lolla sa...

hejsan
vilken härligt insprerande pysselhörna, och en massa mysigt pyssel såg jag.
skönt att ha en vrå med alla saker på samma ställe.
kramar lolla

dagdrömmar i vitt sa...

Hejsan svejsan mina rar vänner. Är ni fortfarande systrar trots vinsten, hihi, ;(
Jag såg vad fin den blivit i tidigare inlägg.
Jag önskar att jag köpt en till mig själv också...måste nog kolla om det finns någon kvar, nu när den blivit så fin ;)
Jag är så trött att jag inte läst erat inlägg,,,måste jag erkänna, hihi. Ögonen går nästan i kors. Men det ser ut som en komplett pysselhörna. Allas dröm att ha en sådan!!
Ha det så gott båda två
Kramkram <3 nettan

Vardag och flärd sa...

En pysselhörna är guld värd med alla pågående projekt! Bra att du har en hörna.
Kram Eva

Elina sa...

Vilken jätte mysig blogg! :-)

Ha en fin kväll.
Elina

Tina sa...

Ju mer kaos desto roligare har man!
Håller med om att hösten är pillets tid..

kram o trevlig helg!

Elin (LJUVA HEM) sa...

Å vilken mysig pysselhörna! Nu blir jag inspirerad! O vad glad jag blev när jag läste - hösten är pysslarnas årstid. Så är det verkligen! Jag ser så mycket fram emot många mörka höstkvällar då man kan sitta o skapa i timmar, med lite ljus tända, en kopp te bredvid o en filt nära till hands. Mys! Ha det gott! Kram Elin