måndag 1 augusti 2011

Auktionsfynd: Solstol i rotting

 Igår var det dags för auktion! Auktion ute i gröngräset vid en stor loge. Det är ju så mysigt! Mysigt och roligt! Spännande att kika vad som erbjuds och spännande att se vad som intresserar mest och vad grejerna går för. 

Det blev en heldag i solen tillsammans med mamma och svägerska och mysiga Applerums-grannar. Vi ropade och fyndade och fikade på Carinas (grannens) supermumsiga bullar! Så himla trevligt!

 Vi fyndade massor av fint allihop! Jag är supernöjd med mina inköp. Kolla bara in den här solstolen...
Visst är den läcker?! Lite fulsnygg är den allt, med en riktigt härlig patina i rottingen. Jag såg den direkt i vimlet av folk och prylar och tänkte att "Den vill jag ha!" Det var en del andra som var spekulanter på den men till slut blev den min! :-)

Det bästa med solstolen, eller vilstolen om man hellre vill det, är ändå att den har så många finesser. Det finns en liten fotpall man kan dra ut, ryggstödet går att fälla i 3 lägen och så går den att fälla ihop till en lite fyrkant så den är lätt att förvara när vintern kommer. Något som också är fiffigt är att det finns en liten mugg-hållare för kaffekoppen... eller kanske för glaset med iskall rosé. Det är bara att välja! 

Jag är så nöjd med min stol! Jag bara längtar efter att få slå mig ner med en bra tidning och något gott att dricka! Myspys!

Jag gjorde riktigt många bra fynd igår! Så nöjd som jag är efter den auktionen har jag nog aldrig varit! En del grejer kan behövas fixa till lite men solstolen får vara precis som den är. Den är snyggast så...!

Stora soliga auktionskramar! / Elin   Fiffiga Systrar

10 kommentarer:

Postadress Torslanda sa...

Vilket fynd - superfin!

Sara sa...

Me encanta el mimbre para el jardín y esa tumbona es ideal,creo que has elegido bien la compra,saludos.

dagdrömmar i vitt sa...

åoao, vilken stol ser ut som du är på bali eller något. Där kan jag se dig sitta och smutta på något kallt och njuta av en härlig bok eller tidning,hihi
Spännande med de andra fynden, får vi se dem,,, någon gång;)
Kramkram / nettan

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Åååh så snygg solstol, den gjorde du klokt i att fynda med dig hem!! :)

Håller med om att den är snyggast precis som den är...

Visst är det kul att göra riktigt fina fynd!

Ha en härlig kväll!
Kram kram

Anonym sa...

Det var en riktigt läcker solstol, jag har aldrig sett en en sådan..
Grattis till dina lyckade köp...
Kram Birgitta

det vita pepparkakshuset sa...

vilken himla fin stol! vilka massa smarta roliga användningsområden den har*ler*.

kram ellinor

Hemmavid sa...

Hej!

Den där stolen var ju verkligen något extra! Hoppas att du kmr att få många, långa härliga stunder i den!

kramen Jenny

Johanna Stålros sa...

den är ju heeeelt underbar- grattis! Kram j

Pysselfarmor sa...

Åh vilken underbar solstol du ropade in!

Maja sa...

Det var en lyckad auktionsrunda! Jättehärlig!